Inomhus-göra... :-)


Tyvärr är jag lite småseg idag också... Men man ska inte klaga så länge det inte är några allvarliga fel - jag vet!! Men det är ändå irriterande när man har tänkt sej att göra ett och annat, och så är inte kroppen riktigt med på det... :-/

Nå, jag får vila lite nu på förmiddagen (vid datorn!), och sen får jag ta mej till jobbet i eftermiddag istället - man har ju flextid, så! :-)



Alster från igår. :-) När man är sjuk så går man inte så långt ifrån ytterdörren, men det behövdes inte heller för att hitta denna lilla tusensköna som faktiskt fortfarande blommade!

Den hade jag skoj med i bildbehandlingsprogrammet hela halva kvällen sen igår! :-D (Är man lättroad, eller???).

Har även roat mej det senaste dryga dygnet åt att samla ihop bilder som är lämpliga att anväda som texturer. På bilderna här ovan är det en textur på den vänsta och två på den högra... Blev kanske lite för mycket med två, faktiskt - men man måste ju testa och se vad som händer när man gör si eller så! :-)

Fota ekorren går också bra att göra inomhus - bara till att skjuta rakt genom köksfönsterrutorna! Och med tanke på hur oputsade de är, så får man med sej en textur där också av bara farten... Hm...!




Följande foto har jag däremot tagit utifrån och in - i förra veckan, eller när det var...


Det är ett modellbygge + en liten plastfigur som är utställda i en monter. :-)

Det finns tydligen en hel del fotografer som håller på med nånting i den här vägen, så ni som gillar macro kan ju först kika exempelvis här - och sedan plocka fram era gamla dockskåp och smådockor mm, och göra nånting liknande med dem. :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: paula

Sjuk inge vidare. Hoppas du kryar på dig.

Jo så här är det. Egentligen ville vi aldrig ha någon villavagn eftersom den är fast på ett å samma ställe. Vi köpte den eftersom den stod på en hörntomt.. Då blir det mycket lättare att flytta husvagnen in å ut... Så villavagnen har vi gett bort. Å köpte alltså en husvagn istället... kram kram

2009-11-12 @ 10:49:01
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

hoppas du blir bättre snart, inte ska du väl gå å jobba om du är sjuk :/

ja visst är det kul att leka med bilder...jag ska leka lite och påbörja en ny fotobok idag, måste ju passa på när man kan göra dom gratis!!

2009-11-12 @ 10:58:37
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det är aldrig kul att vara ens lite småsjuk...det tar mycket energi! Men om man tillåter sig att slöa så mycket det går blir man frisk fortare. Tror jag. Kakorna var inga nötter i! Bara mörk sirap, socker, mjöl, smör, lite kryddor! Goda blev dom, som små biskvier. :) Jag vill också ha en ekorre att fota!! Men jag har haft en hel del pippisar på balkongen...de gillade de hembakta bollarna!

2009-11-12 @ 11:38:19
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag gillar lättroade människor!!! =)

2009-11-12 @ 13:03:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: ingrid

Har med varit "sådär" några dagar, men lite bättre idag tycker jag. Är ledig nu tills måndag så riktigt skönt. Kram

2009-11-12 @ 14:51:23
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: engelsson

Hoppas du kryat på dig..fina bilder som alltid visar du..o tack för länken till minivärlden..det var jättekul o kika på..kram

2009-11-13 @ 19:04:55
URL: http://engelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback