Tisdag!

Hm... Jag som trodde att det skulle bli en lugn dag igår - särskilt på eftermiddagen!?

Vilken missbedömning! ;-)

Istället blev det en massa stim både hit och dit. Åka till en däckverkstad och få pålagt nya däck på bilen, t ex! Maken hade ringt dit vid middagstid, och det fanns däck hemma för omgående montering - så det var ju lika bra att få det gjort med en gång då.

Sen fick jag veta att en möbelsnickare kommer hit imorgonbitti för att ta sej en titt på vårt kök och mäta lite grann mm. Så då blev det rysligans aktuellt att börja skissa på kökslösningar igen... :-) Och idag ska jag städa, så killen överhuvudtaget ser något kök när han kommer! Host...


Slutligen hade jag och maken i uppgift att sitta i entrén på gårdagkvällens A-lagsmatch (herrar), och sälja inträdesbiljetter och lotter... Inte så roligt, men vi gör det ett par gånger per säsong iallafall - för vi är ju så snälla! ;-) Matchen tittade jag så lite som möjligt på, för de spelar verkligen en usel fotboll... Jag blir bara frustrerad av att se det... :-/ Och gästerna vann ganska enkelt med 3-0... Vet i sjutton om vårt lag ens hade en enda ordentlig målchans på hela matchen!? Känns onekligen som om det kommer att bli spel i en lägre division nästa år...

Tur vi har vårt damlag också! :-D Även om det väl knappast blir någon serieseger för deras del heller... Men de spelar en betydligt publikvänligare fotboll iallafall, och både vinner och får oavgjort emellanåt. :-)



Just nu kommer jag inte på vad den här blomman heter, men den växer i skogen och är söt - även bladen är söta! :-)

/AnnaKK, som har slirat efter med att svara på kommentarer men som ska försöka rätta till den saken under dagens gång!





Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Verkar ju som om det händer lika mycket hos dig som hos mig :)

2009-05-19 @ 09:47:59
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: anki

Harsyra heter blomman, den är förresten giftig om man äter för stora mängder, användes som läkeväxt, som grönsak i sallader och har använts för utvinning av oxalsyra. :-)



Borneo? ja jisses, där behöver man väl 500 mm objektiv när man fotar spindlar,,isch.



Såg Skitiga jobb med Mike Rowe igår kväll, han var på ett ställe där dom mjölkade spindlar på gift som används i läkemedels industrin, det var svarta änkan och brunspindlar, även tarantellor mjölkade dom. Inte hade dom handskar heller utan kunde hålla äcklet direkt i handen, särskilt när dom var ute i öknen och fångade dessa.

Vid mjölkningen så höll dom spindlarna direkt i handen, samt att dom använde en gas så spindeln halvsov. Tarantellans gift tänder var jätte stora, jätte äcklig. Svarta änkans var svåra att se så dom brukade använda mikroskåp.



Ang. tranorna så har jag inte sett dom men dom finns här, bor här varje år och ibland visar dom sej inte på flera dagar. Dom har nog bo längre in i skogen där det är lite fuktigt misstänker jag. :-)



ang. fakta böcker och särskilt när man vill veta vad man fotar så måste man ha tillgång till böckerna hela tiden, t ex fjärilar, är så himla mycket man ska kolla på varje fjäril, prickar och fläckar på både över- och undervingarna. :-)



Det var en smultronvisslare jag hade fotat, kan inte vara nån annan visslare, möjligen myrvisslare men stämmer inte så bra med prickar och dylikt på den. :-)



ha en skön dag... :-)

2009-05-19 @ 10:08:18
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

oj . ja det var inte litet som du har att göra:)

Fotboll...nja.. inte min grej ...ge dom var sin boll istället .så slipper de slås om en.

Just nu kom det fram en solstråle här ..så kanske .. kanske .vi får lite sol idag.hm.. där försvann den ..det var ett kort besök.

nu skall man göra sig i ordning och åka och handla

ha det så gott

kram

2009-05-19 @ 10:31:52
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Du verkar ha en del att göra. Ta inte ut dig bara. Du måste ju orka fota också. ;)

Ha en fin dag.

2009-05-19 @ 12:58:52
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Undrar om inte denna blomma du visar på fotot heter Ängssyra eller Harsyra

Kommer ihåg att dessa växte fanns omkring där jag växte upp.

Och man kunde äta dess blad.

Oj, att den är giftig om man äter för stora mängder som Anki skrev här ovanför, visste jag inte.

För vi barn åt av bladen...men tyligen överlevde vi ;-)

Kram

2009-05-19 @ 17:06:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annette

Blomman är nog en harsyra, tror den har lite olika namn beroende på var vi bor någonstans, ja det var ju inte någon lugn eftermiddag Du fick precis, men det är ju lika bra att ge järnet och vila efteråt;)

Spännade med nytt kök, då får Du flytta ut i trädgården under några dagar, glöm nu inte bara att ta med kamera, krypbyxor och liggunderlag, för har Du inget kök så kan Du ligga i trädgården och fota all ledig tid;)

Det var strömmingen som gått till ute i Bråviken, den borde ha gjort det i alla fall, jag såg inte att någon fick en enda firre när vi var där, men det är ett stort folknöje att vara med ute vid Bråviken då.



Ha en skön kväll!



annette

2009-05-19 @ 17:26:41
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lissen

Vilken söt blomma, brukar se den i skogen.



Är likadan när det gäller fotboll. Om jag inte tycker laget kämpar, så vill jag inte se grrr.

Spännande med nytt kök. Många beslut + mycket pengar.

Göteborg är ju kvar tills du kommer!!!!

Ha en skön kväll!

2009-05-19 @ 18:41:04
URL: http://http:LissenTo.blogg.seL
Postat av: elena cn

Se där! Jag behöver alltså inte komma hem till er i 3 månader och snickra köksluckor:) Hoppas att de kommer igång snabbt så du får njuta!!

Och ni är ju för snälla som ställer upp med både det ena och det andra för fotbollsklubben!!

Ha det gott!!

2009-05-19 @ 21:29:46
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh....rita kök...

Det var mitt yrke i 15 år, innan jag brände mitt ljus i båda ändar och "gick ner för räkning" helt.



Hoppas du får ett riktigt drömkök som du kommer att trivas i och funkar bra på alla sätt!



Ha det gott! //Kram, Jenny(-:

2009-05-19 @ 21:41:53
URL: http://itsmylife-j.blogspot.com/
Postat av: Jen

Mmm harsyra! (De kanske heter olika beroende på vart i landet?)

Goda! Växer massor runt stugan...

Annars finns iofs inte de, men släktingen ängsyra att köpa i blomsterbutik...om man inte har tillräckligt med vilda. :D



Trist med fotbollen...

det är faktiskt en sport jag absolut inte kan titta på.

Händer för lite action. :/

Smeken är som baken! :P



Sv: Jag lever och mår fint, tack!

Imorn är det jobb igen, men då i ett litet lugnare tempo och utan tunga lyft. :)

2009-05-19 @ 22:14:51
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback