Lördag - är det INTE idag...

Men känns det inte lite så ändå!? :-)

Helgdag är det iallafall - och det är ju ganska ofta en arbetsdag för min del, och mycket riktigt har jag varit iväg en stund nu på morgonkvisten och röjt upp efter gårdagkvällens match och träningar.

Nu är jag ledig tills på måndag morgon - tror jag iallafall!?! :-D (Får väl kolla upp så det inte är något lag som har bortamatch imorgon eller på lördag, så jag missar att ta hand om deras tvätt... För isåfall vill ni inte veta hur den LUKTAR på måndag! ;-) Hm...).

Ska inte rabbla upp i detalj vad jag hade för mej igår, men dagen började iallafall med att möblesnickaren var hit och tog sej en titt på vårt kök och mätte upp väggar, fönster osv... Men när det gäller duktiga hantverkare är det ju alltid lång väntetid, så det lär nog dröja innan det händer så mycket mer. Och i första skedet ska det ju dessutom bara ritas upp ett förslag till ny inredning...



På dessa få metrar av skåpinredning (vilket inte är riktigt sant, för den ska faktiskt förlängas med 60 cm) har jag bland annat tänkt mej att få in två rejäla arbetsytor. Nån som ens kan föreställa sej hur det ska gå till!? <:-) (Alltså utan att bygga för dörren in till sovrummet och montera kattlucka i den...).

Fotona är förresten tagna med min kompaktkamera - så det händer faktiskt att jag använder den fortfarande, om än inte särskilt ofta. Hade den med mej i måndags också, när jag gick en sväng längs med sjön under tiden som däckverkstaden bytte "sulor" på min bil. Trodde att det kanske var änder jag såg en bra bit bort på vattnet, och tog några bilder...



Men när jag kom hem och fick upp fotona i stort format på datorskärmen, kunde jag konstatera (trots den dåliga kvaliteten...) att det ju var grågäss med ungar. :-)

Önskar Er alla en jättefin kristihimmelsfärdsdag!

Kram!!! :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Det blir spännande att se köket sen när det är klart!!

Jag använder oxå lillkameran rätt ofta faktist, dels när jag tar närbilder, vilket är mycket lättare när man kan se i den "stora rutan" och sen så är det ju så enkel att stoppa i fickan!!!



ha en bra dag, själv ska jag jobba ikväll, inte så "jobbigt", he e ju ba torsdag åsså tjänar man ju mer pga att det är röd dag, å pengarna de behövs verkligen till alla mina projekt och planer!!

2009-05-21 @ 09:30:23
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: anki

ni får nog montera kattluckan, om ni inte kan göra en dörr av ett fönster för att ta er in till sovrummet. :-) förresten, måste ni ha ett sovrum? Slå ut väggen och gör kök av både sovrum och nuvarande kök.. :-)Eller ta upp en ny dörr till sovrummet om ni har ett rum bredvid sovrummet på någon sida?



ja min vet. är för himla bra, hade vet. assistenter för kloklippningen, min vet var inte där igår. Men han ska skuta om några år vilket jag bävar för men det har kommit ett nytt par som båda är vet. och dom har tagit över praktikten och dom verkar också bra så jag behåller nog den vet. praktiken, har åkt där i nog 20 år nu, dom gör även operationer och man får ta hem djuret under narkos och göra efter vården själv, 2 ggr opererade vi gamla hunden, livmoderinflammation och sen främmande föremål i magen.. :-) billiga är dom dessutom men bensin dit och hem kostar förstås.. men det är det värt. :-)



Varmt här idag, men otäcka moln har segat sej fram, jag hoppas det blir uppehåll i alla fall, tänkte ägan mej åt foto. .-)



ha en skön dag

2009-05-21 @ 10:14:21
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Ojoj, vilket projekt ni har framför er. Självklart vill vi ju ha uppdateringar om hur arbetet fortskrider. :)

Vilka fina bilder du fick med kameran. En hel liten familj.

Ha en fin dag.

2009-05-21 @ 11:21:44
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: jenny

Åhhhh, vad jag fick klåda i köksritarfingrarna!!!!!!

Mejla mej dina mått och märk ut fläkttrumma, avlopp, fönster och dörrar så kan jag gotta mej i en klurig ritning!



Tack för tipset om andra BEFRUKTADE ägg!

Har faktiskt funderat på det, för jag har en kompis i närheten som har en massa ägg....

Men det är cajugaankor (dom stora svarta), och jag ville ju så gärna ha några små vita badankor till!



Jaja...jag ska kolla med en tjej till om hon möjligtvis kan ha några mignon-ägg att avvara...((-:



Klart den lilla Kajsan ska få NÅGRA, tycker jag också!



Ha det bäst i helgen och du....Glöm nu inte ritningen!

Jag hjälper dej gärna med ideér om jag kan!



Kram, Jenny((-:

2009-05-21 @ 12:38:45
URL: http://itsmylife-j.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Det där är ett storprojekt med kök.. men det blir säkert alldeles förträffligt ska du se.. Du klagar lite på dålig bildkvalité???? Tycker jag inte.. du fotar så bra bara så du vet.

Ha de gott/Pialotta

2009-05-21 @ 13:34:00
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Bella

Men! Jag gillar faktikst ditt kök! Stort och LJUST! Vad jag önskar att vi hade ett fönster över diskbänken istället för ett ynka takfönster!



Känner mig fortfarande lite seeeg vad det gäller bloggandet. Hjärnan är fortfarande kopplad på "semester"...Men den kommer nog igång snart igen hoppas jag...!



Stora KRAMAR!!!!!!

2009-05-21 @ 17:33:23
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: annette

Finns ju duktiga hantverkare som kan trolla och göra det mesta, tycker egentligen om Ditt nyvarande kök som det ser ut, men jag förstår att Du behöver lite mer yta. hoppas det blir bra med ritningen och att det inte dröjer för länge.

Använder oxå min kompaktkomera emellanåt, den finns alltid med i väskan till och från jobbet, men vet ju aldrig vad som händer.

Hoppas Du får ledigt hela helgen även efter koll av spelschemat;)



Kram //annette

2009-05-21 @ 20:03:18
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Junitjej

Hur har du fått texten till att se böjd ut?

2009-05-21 @ 21:26:53
URL: http://junitjejen.se
Postat av: veronica-ifokus

Vad kul att få göra om sitt kök!!! Skulle åxå villja byta ut mitt =)

2009-05-21 @ 22:10:00
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ha ha! jag såg bara "bojen" (eller vad det nu heter) först och tänkte att nu jäklans behöver hon glasögon.

Nästan lika illa som när min mormor tog en dam med resväska för en dam med vovve. -tss-



Köket var ju kanon som det var/är. :)

Visst, kanske lite litet, men förbaskat mycket större än mitt. :)



Tack för att du förstår mitt dilemma med ungdomarna.

Hoppades på att jag inte skulle verka rasistisk,

mest bara omogen och dum. :P

Trevlig kväll eller god natt!

2009-05-22 @ 00:14:56
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: elena cn

Härlig utsikt när du diskar har du i alla fall! Något att vara glad över:)

Våra köksluckor ser lika bedrövliga ut som dina. När vi köper ut vår hyresrätt i höst blir det nog dax att fixa till allt i köket, från golv till tak.

Härligt med lite helg så där mitt i veckan!!

2009-05-22 @ 12:17:33
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback