Måndag!

Skönt att helgen är över - och med den sena kvällar, dåligt med nattsömn, våldsamt shoppande, tråkigt väder och eländiga fotbollsmatcher!!! ;-)



Idag lyser minsann solen igen från en klarblå himmel. Härligt!!! :-)~

En annan nyans av blått visar sej på dotterns högra stortå... Igår blev hon stämplad värre än nånsin tidigare i den andra matchen hon spelade... :-( Dessutom vred hon till fotleden samtidigt, så det blev till att lämna planen och få foten hårt-hårt lindad... Den åtgärden hjälpte bra mot leden, men inte mot tån. Den är nästan dubbelt så stor som den ska vara, och gör ONT...

Som ungdomsledare förr om åren brukade jag skoja lite med mina små spelare när de fick sina smällar, och säga att "fotboll SKA göra ont" - men det här med dotterns ständigt blåa tånaglar börjar bli lite väl mycket ont till och med för mej... Vad ska man göra när det blir så??? Så fort det är något så när bra blir hon trampad igen, eller sparkar själv i tån nånstans, och så börjar det om igen... :-(

Det var förresten inte bara dottern som skadade sej under gårdagens matcher. Det var näsblod och en knäskada på två av de andra spelarna, samt en tredje som blev magsjuk. Hoppas innerligt det inte var vinterkräksjuka hon hade, för i så fall ligger väl hela laget däckat om en dag eller två...? <:-X

Nån som undrar hur matcherna gick? Båda förlorades... Resultaten minns jag inte ens!?

Just nu är fotboll SKITTRIST!!! Hm... <:-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Vilken underbar bild, och vad härligt vädret låter, här är det snö (igen), suck.



Där har vi anledningen till att jag aldrig spelat fotboll, jag gillar inte att vrida fötter ur led, få blåa tånaglar och liknande ;P Men det överlever man ju i för sig...



Och jag håller tummarna på att det inte är vinterkräksjukan.

2009-03-23 @ 08:25:52
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: anki

isch, aj aj aj, stackars tå :-) det gör så himla ont,, och sitter i länge också, och dessutom förlorade matcherna.. ingen bra söndag för er...



SOL, BLÅHIMMEL? vad är det,, här SNÖAR det!!! :-( som om vi inte hade nog med snö ändå..... isch..och dessutom på blankisen.. jag hoppa få fötter, ben och armar i behåll efter jag varit ute med hundarna...

ha en skön måndag och njut av solen..



ps



kolla din mail

2009-03-23 @ 10:21:20
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Vera in Toscana

Jag måste bara börja med att säga vilka härligt vackra bilder du har tagit!

Vilken trevlig middag med en hel del god mat och vin. Synd att du körde... Akoholfritt vin är ju tyvärr inte så gott!! Undra om det ens finns att köpa här i Italien?! Jag tror inte det...

Tack så mycket för dina kommentarer inne hos mig! Verkligen ett jättetack!



Ha en fin dag!



Kram på dig



2009-03-23 @ 10:42:45
URL: http://veraintoscana.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Usch vad tråkigt när det går så som med dottern..

Loshult, Killeberg reser jag ibland förbi, då vi ska till Älmhult.. kan kanske stämma;-)

Det är Skilla (Scilla) som jag hittade bland löven:-)

Ha de fint..

2009-03-23 @ 11:15:08
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Härlig bild på Kurre på sprången! Hi, hi!

Isch...stackars dottern! Både förlust o ond tå!!

Här snöar det ordentligt igen...suck, suck!

Och ja, mycket kommer fram i vindsröjningen!

Kramen!

Ragnvi

2009-03-23 @ 11:26:55
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Vera in Toscana

Så var jag här igen! Tänkte bara säga att jag har en sak till dig inne hos mig :)



Kram

2009-03-23 @ 12:14:36
URL: http://veraintoscana.blogspot.com
Postat av: Artlover

Hejsan!

Ja, man får offra sig i fysiska aktiviteter:-). Oj, vilken fin redigerad bild av snödroppar här. Jag gillar vattendropparna på dem.

Svar på din fråga. Jag köpte papper som mäter 100x70 cm. Fördelen med stora papper att jag kan göra fonder där jag kan utnyttja bakgrund och underlag som är i samma färg (se sista bilden från min senaste fototriss. Där har jag även en glasskiva ovanpå). Jag slipper få med kanten på detta sätt. För det andra kan jag utnyttja skärpedjupet bättre.

Hade bra med dig:-)

2009-03-23 @ 14:16:45
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nä men fy så tråkigt med skadorna. Vilken himla otur hon har. Hoppas att det går tillbaka fort.

Ha det gott.

2009-03-23 @ 17:39:12
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Ajajaj! Fy vad hemskt att få blå tår! Jag har tappat båda mina stortånaglar och det tog ju jätte lång tid tills allt var normalt igen. Och spydde tjejen mitt på plan eller?? Hualigen!

Min lilla dotter var hos skolläkaren som är orolig över hennes vikt (som är för mycket) Nu ska hon in i något "pröva-på-olika-sporter-projekt" så att hon kommer iång med rörelse. Vi får väl se hur det går...



Hoppas innerligt att ni slipper snön!!

2009-03-23 @ 19:13:50
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback