Ännu en morgon med en stor SOL på väg upp!

Go´morron, Korre!



Och go´morron alla andra också! :-)

Såg något vackert när jag var ute med hunden nyss. Det kom ett gäng svanar (si så där 7-8 stycken) flygandes på ganska låg höjd, och solen lös på dem så det såg ut som om vingarna var av guld. Lite pampigt, faktiskt. Kameran var givetvis inte med - men å andra sidan hade jag nog ändå inte hunnit ställa in den rätt innan de hade passerat...

Vissa saker får man vara glad över att man får se över huvudtaget! :-)

Här är lite frost nu på morgonen, förresten. Så snödropparna ligger platt ner på marken, och ser lite halvtaskiga ut... Men solen lär nog snart få fart på dem igen!?



Idag ska jag nog uppsöka ett Apotek... Dags att köpa ögondroppar! Så fort det blir vår kommer pollenallergin också, nämligen... :-/

Det är hasseln jag känner av nu, tror jag. Inget att gnälla över jämfört med när björkarna sätter igång längre fram - de är värst! Och med tanke på att jag tål gräs, och alltså inte har hösnuva hela sommaren, så finns det egentligen ingen större anledning att klaga alls... De receptfria medikamenterna som finns fungerar bra!

Kanske lika bra att köpa ett fästinghalsband till hunden också, när jag ändå ska till Apoteket!? De odjuren lär väl dyka upp vilken dag som helst nu... Borde nästan ha ett själv också! Hm... Fick två fästingar på mej på en gång (som bet sej fast, dessutom...) vid ett tillfälle i somras, när jag hade varit i högt gräs och fotograferat insekter... Irk!!! 100 millimeters marcroobjektiv, så man kan stå en bit ifrån "högriskområdet" men ändå ta närbilder, önskas... :-)

Ha en fin dag!!!

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Photos by Storm

Fint morgonljus och jag ser att ekorren har blivit din vän. Inte kul med allergi och snälla du, prata inte om fästingar. Som tur är får våra hundar inte många men ändå. /Lis

2009-03-19 @ 08:19:14
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: anki

god morgon tjejen,,, här är det sol och blå himmel också idag :-) ska testa macrot en stund idag :-)



Vad häftigt att se svanarna med solen,, var nog otroligt vackert. :-)



Jag tänkte använda fästing halsband på mina hundar med blev avrådd av veterinär eftersom så många har fått problem med det, en hund som blivit hyperaktiv samt vinglig, en blev slö och döven och en annan hund höll på klia ihjäl sej, det var halsband med kemikalier och det blir för nära hjärnan... så jag vågar inte använda det på mina men vi har inte så mycket fästingar här fast dom har ökat rejält dom sista åren. :-)

På katterna hade jag på droppar i pälsen, det var inte såna som man köper på apoteket utan det var "snälla" saker idet och det fungerade faktiskt.



inte kul med att känna av pollen, men vad bra att receptfria fungerar,, dottern har också problem med det men det är inte heller så farligt utan det hjälper med dom receptfria på henne också,, :-)



ha en skön dag......

2009-03-19 @ 08:35:14
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lena L

Det är inte utan att jag blir avundsjuk när jag ser på alla dina vackra bilder på snödroppar och andra vårblommor! Hos mig ligger de mjukt nedbäddade under snömassorna ännu!!! Tänkte oxå på pollen igår! Sonen är pollenallergisk och det brukar börja redan med videkissarna! Förhoppningsvis växer det bort! Men säsongen är nära nu! Ha en bra dag!

Postat av: Jen

God morgon, god morgon! :D

Åhh, då var det kanske svanar jag såg härom dagen oxå.

Men det var bara 2...Vackra oavsett. :)



Ugh, fästingar. Det enda levande jag verkligen känner ett hat emot.

De lär väl dyka upp vilken sekund som helst...

:/



Ha en fin solig dag! Kram

2009-03-19 @ 09:55:47
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: matte

Vad maffigt med svanarna! Ser det framför mig.

Korreplutt :)

Besvärligt att vara allergisk mot våren, fast när det finns nåt som hjälper mot det så går det väl an.

Ha det!

2009-03-19 @ 10:21:08
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Anki N

God morgon till Dig o Korren!!

Pollen oj, det måste vara ett hälsike att vara känslig mot det. Inte kul alls. Fästingar är inte heller nått vidare när djuren får. Förra året kom våra lindrigt undan, hoppas de gör de i år också. Halsband kan vi inte ha på dom eftersom de är många o busar och så, de där är ju gift.

Här skiner också solen så underbart såååååååååå....!!

Man får massa extra energi när den lyser. M A S S O R..



Kramiz Anki N

2009-03-19 @ 10:57:38
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Vera in Toscana

God morgon! Ja, jag har lite sena morgonvanor :) Vilken söt liten ekorre, vilken bild du fick till! Snyggt!

Om du vill följa med på luftballongstur är det bara att hojta till när du kommer förbi :)



Ha en fin dag!

2009-03-19 @ 11:01:07
URL: http://veraintoscana.blogspot.com
Postat av: anki

:-) nä jag hade inte skrivit i något inlägg att jag beställt ett, var lite hemlighetsfull med det där. Och vet du, jag hade mina farhågor att det inte skulle vara som jag tänkt mej, men det var t om bättre! Jo det blev tamron 90 mm och jag är hittills supernöjd!

det ska gå för dej att få suddig bakgrund med ditt zoom objektiv, antingen har du högt bländarvärde, eller så är det för nära motivet. :-) så testa lite mer så ska det nog gå ska du se. ahaa..kollade nu..jag men bakgrunden på macrot är ju softigare och finare.. shit.. tänkte jag inte på....



jo fästingarna har ökat enormt.. har ni såna där borelia fästingar också? är inte dom mest på västkusten? men dom vandrar ju sån där.. finns någon enstaka här men dom flesta har det inte.. och sen finns dom inte i så stor omfattningen här men dom har ökat markant. :-)



En bekant till oss har en bergschäfer och bor ungefär 10-15 mil från göteborg, dom får plocka massvis hur hundens päls när dom varit ute med henne,, dom kryper ovanpå pälsen,,, och dom pockar säkert en 20 stycken per dag som sugit sej fast. :-)

När vi var vid Götakanal i somras så fick t om Tintin fästingar på sej, en kom och kröp på pälsen när vi lagt oss (han sover ju med mej) och man fick lite panik. Tror att det dels har att göra med skinnet på hunden, tror jack russell har segt och hårt skinn, medans irma har jätte lätt för att få fäsingar, nån som sa att jack russel måste ha tåligt skinn med tanke på grävlingar och rävar... och att dom springer i gryt. Så det är nog både päls och skinn som gör det tror jag. :-)



Sen kan vi tacka alla varmkompost ägare som varje år bidrar med vinter hotell åt fästingarna,, varmkomposter tjälar inte och perfekt för fästingar att över vintra i, samt att vintrarna har blivit varmare......



blev långt det här...... ha en bra dag.......



2009-03-19 @ 11:20:11
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Så fin bild på de våta blommorna. Och lille kurre också förstås. :) Pollenallergi är verkligen inte roligt. Min dotter har det och att bo i "Björkarnas stad" är ingen fullträff kan jag lova. ;)

Ha en fin dag.

2009-03-19 @ 11:48:33
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Va glad jag blev . du hade Ekorre med idag också :)

woow . vilket syn det måste ha varit att se dom uppe i det blå.

och vilka vackra bilder på dina snödroppar.

Jag hade fästnings halsband till mina hundar och det funkade jätte bra.

m tur att det finns medicin att få så man klara sig igenom sin allergi på ett nästan smärtfri sätt :)

2009-03-19 @ 16:12:50
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: elena cn

Då kompletterar vi varandra fint...jag tål hassel och björk hur bra som helst, men det där gräset!!! Ujuj vad jag nyser och kliar. Det är väl kanske därför jag flyr till Spanien där allergin blir som bortblåst:)

Jag tror att jag bara har fått en fästing på mig (vad jag vet) som jag vred huvudet av, dvs huvudet satt kvar på armen. Min kompis fick ta en kniv och karva ut den...vad förvånad jag blev:) Men det gick bra.

2009-03-19 @ 19:57:46
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Marra

Ojoj det var nog det finaste fotot jag sett på snödroppar :)

2009-03-22 @ 13:10:25
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback