Måndag!

Hade inte så jättemycket att dona med på jobbet idag - snyggade bara till lite grann i största allmänhet, så allt är okej i kväll när damlaget infinner sej till sitt första träningspass efter sommaruppehållet. :-) Herrarna körde nåt pass redan i förra veckan, märkte jag, men de är så få på träningarna numera att de knappt skitar ner nåt längre...!? Ungdomslagen och knattarna börjar nog inte förrän om ytterligare någon eller några veckor.

Får väl se hur mycket fotboll dottern kommer att hinna med framöver. Hon ska ju gå i skola på annan ort och kommer att få lägga rätt mycket tid varje dag bara på resandet då... Men ikväll ska hon vara med på träningen iallafall. :-)

Jag behöver förresten också träna, för:



Innan jag har komponerat klar och hunnit trycka av kameran, så är de på god väg att fladdra ut ur bilden...

Hå-hå-ja-ja! <:-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Ninna

Rolig bild med fjärilen på väg ut ur bilden!!!



Snart har du väl fullt upp när tränings-match-säsongen börjar. Passa på att ta det lugnt.

2009-07-27 @ 13:17:20
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: anki

isch att din långa kommentar försvann från min blogg, jag fick databas krasch, alla kategorier var borta, samt alla etiketter i alla inlägg.. panik blev det men det rättade till sej som tur var, annars har jag nog gråtit en skvätt. :-)



tack för de vänliga orden att jag sitter kvar vid spindlar och fotar dom, har tränat upp mej bra men har släppt kameran i backen några gånger (inte systemen utan kompakten) Rovspindlanrna samt kärrspindeln har sina bebisar nere vid marken i vegetationen där dom har spunnit runt dessa bebisar, kan vara svåra att se men går man och stirrar neråt så brukar man hitta dom, bebisarna sitter i en stor klump, tar man ett grässtrå eller nått och petar på dom så sprider dom ut sej, häftigt att se.. men mamma spindel är inte långt bort, hon sitter på sidan på boet eller på ett blad bredvid, så jag vågar inte böka för mycket i anslutning till bebisarna, dör om jag får den på mej. :-)



ha även pratat med min riktig vet. idag ang. tintin's ormbett samt den behandling.. och jag behöver inte släpa runt på honom inne, han kan gå för egen maskin men dock inte hård motioneras eller längre promeander (vilket jag är dålig på i normala fall också) man blev lite lugnare för han är tung att lyfta och bära, ca 14,5 kg.. :-)

så han får bara gå ut och kissa och sen in igen. Hon sa att det är sällan som organen tar stryk, särskilt leverskador kan uppstå.



är så skönt att ha vet. att lita på, är så känd med dom där uppe och dom har jobbat nog i 40 år och har bred och lång erfarenhet. :-)



ha en skön dag

2009-07-27 @ 13:21:48
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

Ha ha . men det blev ju ändå en bra bild:)det är ju sådana bilder man får mest av :D

och den del av fjärilen som man ser...den är ju i alla fall klar;)

Jag tycker faktiskt att bilden var väldig mysig :)

kram

2009-07-27 @ 14:50:23
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Tänk alla djur ((nästan)) som jag fotografera hinner ur synfält innan jag tryckt av....hummm

Skönt du fick en mjuk start på första arbetsdagen.

Kramiz Anki N

2009-07-27 @ 15:15:37
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: annette

Har dom börjat uppträda så ofint mot Dej nu oxå, tyckte Du verkade att ha så väluppfostrade "småttingar" tidigare i år, men det är klart nu har Du inte ägnat lika mkt tid åt dem och då blir det som blir;)

Hoppas Du haft en bra dag trots det!



annette

2009-07-27 @ 19:40:39
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Milda Matilda, jag trodde att du skulle börja TRÄNA på gym eller något i den stilen först. ;)

Du ÄR ju redan så duktig på att fotografera.

2009-07-27 @ 19:54:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Gärdsmygen

Bra bild ändå!

2009-07-27 @ 21:57:34
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: engelsson

Ja de fladdrar hit o fladdrar dit men inte dit man tänkt sig..tacka vet jag getingar de brukar stanna kvar en stund så man hinner fippla med kameran..S

2009-07-28 @ 20:35:20
URL: http://engelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback