Sedan den nionde december 1969...

...har det nu gått några år!! :-)



Inte varje dag man får en lillasyster ju, men hur jag än försöker att komma ihåg så lyckas jag inte pressa fram några minnen från just den dagen då Du föddes. Men jag var ju själv inte ens tre år fyllda då, så...

Däremot minns jag när vi träffades för första gången! Och på en nästan-treårings egotrippade vis så tyckte jag inte alls om att plötsligt behöva dela mina föräldrar med "den där" röda skrikiga! <:-)

Jag minns tyvärr inte heller när det så att säga vände, och det började bli roligt att ha ett syskon. Men jag minns, tack och lov, väldigt mycket (förhoppningsvis till och med det mesta!?) av allt roligt som vi sedan hade tillsammans när vi växte upp! :-D

Nu ses vi inte så ofta, eftersom vi drog åt varsitt håll i landet när vi flyttade hemifrån efter slutförda gymnasieutbildningar. Men när vi ses, så har vi fortfarande väldigt kul! Hoppas att det blir snart igen - en weekend i Göteborg till våren, kanske!? :-)

Ha en toppenfin födelsedag, Mia!

/AK






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Härligt med syskon!!! Har tyvärr inte några själv men har ju mina "låtsassyskon".. Klart bättre än inga alls.... Vet inte om jag berättat vad mellanbarnet sa en gång; jag har också en mormor, men hon är inte riktigt redig hon... (menade ju att hon inte var hans riktiga, fniss) Så fel det kan bli, ha, ha

2009-12-09 @ 08:05:25
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anki N

Men oj, du fick ju syster din på din namnsdag!!

Grattis till henne o grattis till dig på Anna dagen.

Fast nja jag trodde ju att du var lillasyster...hihi. Ja jag ser ju bilden framför mig på den unga alerta tjej som visade upp sig själv här för inte så länge sedan. (tur de inte var så länge sedan, med tanke på mitt minne)

Ja nu står jag här i givakt o vrålar

Hipp Hipp hurra för Er båda idag.

Kramiz Anki N

2009-12-09 @ 08:38:23
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback