Den andra i tolfte... :-)


Idag är jag så nöjd och glad så!



Idag - och förhoppningsvis alla andra dagar framöver också! - slipper jag ha en stor sladdvinda + alla elapparater uppställda mer eller mindre mitt på spisen! Underbart!!! :-D

Med andra ord: Elektrikern kom hit igår och slutförde sitt arbete. :-)

Vi har däremot kvar lite arbete att göra som synes, typ sånt som stavas L-I-S-T-E-R... Och som ganska ofta har en förmåga att glömmas bort, eller åtminstone skjutas åravis framåt i tiden! <:-) Vi får väl se hur det blir med den saken den här gången - i sovrummet tog det 17 år innan taklisterna kom upp, men det är väl ändå ett ganska oslagbart rekord... Kanske!? 8-X

Hur som helst! Det är jätteskönt att ha kommit så här långt nu! Och jag tror inte att jag behöver stimma upp mej så värst heller över att jag inte har inhandlat några gardiner ännu... Tycker faktiskt att dessa slingrande saker funkar ungefär lika bra!?



Däremot lever den otäcka lilla stickiga kaktusen lite farligt nu! Jag har aldrig tyck om den, och här passar den verkligen inte in längre... Nån som vill ha den i julklapp!? ;-)

Jag har förresten inte provat att tända "slingrorna" ännu - det är alltså meningen att man ska ha värmeljus i kopparna. Fast det går väl att fylla dem med ungefär vad som helst, om man vill!? Små tulpanlökar, skulle jag kunna tänka mej, i dem nu till jul - ifall jag hittar såna nånstans. :-)

Det är förresten marknad i Älmhult idag, och jag tror minsann att jag för en gångs skull ska åka dit och se vad där finns för grejsimojs. Tulpanlökar??? 8-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Yvonne

Så jättefina slingrarna är! Behövs inga gardiner ju. Jag har tagit bort gardinen i köket och har en äkta slingrig sak där, en kungs-cissus! Ej kaktus hit, tack! :D

2009-12-02 @ 10:50:06
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart

Grattis till det nya köket. Gardiner? Behövs inte, de bara stjäl ljuset utifrån. Och rädd för insyn behöver du ju inte heller vara. Kaktusen skulle nog passa mej! Kanske en julklapp?

2009-12-02 @ 10:54:25
Postat av: paula

Behövs gardiner?? Blev bra med slingersakerna.. tycker jag. Jätte fint blev köket..

Hoppas du hittar lökar eller något annnat roligt på marknaden idag.. Här vill man helst inte gå ut åtta minus.. Brrr

2009-12-02 @ 11:03:18
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Wow, vad snyggt det blir. Skönt att bli av med kabelvindan. :) De där slingrande ljuslyktorna var riktigt läckra. Du får ta en bild när de är tända också. ;)

Jag känner igen det här med listerna. Jag tror inte det kommer att ta 17 år (jisses!) men här finns det fortfarande småtjafs kvar. Jag vill ju ta bilder och lägga upp så ni får se men när det fattas lister lite här och där känns det inte så attraherande. Vi får se hur fort det kommer upp bilder. :)

Ha en fin dag och njut av ditt nya kök. Det är snyggt!

2009-12-02 @ 11:05:01
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Så SNYGGT!!! Du kommer jämt att vara i köket nu. =)

Jag trodde inte att du skulle HA gardiner, med de där snygga slingorna. Helt i min smak.

2009-12-02 @ 13:13:58
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Inger Maryissa

Så underbart vackra slingrande saker att ha värmeljus eller blommor i.

Såna skulle jag också vilja ha.

de är helt underbara !!

Ha en fin fortsatt dag.

Kramar

2009-12-02 @ 15:09:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh nu är det fint o ordning på sladdar o el hos Anna minsann. Så fint kök hon fått, nu lär hon hänga där jämt o bara gotta sig åt allt fint o nytt. Nix gardiner behövs inte - en härlig dekoration räcker gott - tycker jag. Lägg nu bara inte nötter i de där hållarna för då får du in den där korren som gör orda...hummm...de gäller att tänka sig för. Jag såg en mus i stallet på morgonen, jag har fobi för dem, blir stel, hystiriskt o äcklad...brrrr.....de e små, men äckliga o inte alls välkomna här.

Ha´t gott tills jag kommer åter hit.

Kramiz Anki N som är lite sur för hon inte fick följa med på marknad...hummm

2009-12-02 @ 15:26:51
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: anki

wow, vad fint ni har gjort i köket och den smides slingan slår alla gardiner i häst längder :-) mina garderiner brukar få sitta tills dom ramlar ner själva också, nästan,, tar ner och tvättar emellanåt ohc hänger upp skiten igen,, sambons moster byter gardiner varje vecka,, :-o isch tycker jag..



men köket, shit vad bra det blev ... :-)



ha det skönt

2009-12-02 @ 17:38:33
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Jenny

Oj, så fint Ni fått i köket nu!!!!

Spisen i hörnet...(hmmm..tänkte nog det när jag klurade lite på ritningen! Hehe...)



Och kakel, bänkskivor och alltihop är verkligen smakfullt och hemtrevligt!

(Ja...förutom den där kaktusen då kanske...asgarvar)

Men visst är det svårt att slänga "blommor" när dom inte är "hel-döa"??



Bra ide´där att ge bort den i julklapp..Hihi!



Tycker inte alls att du behöver ha några gardiner där! Sätt en hylla i "överskåps-bredd istället från överskåpet till vänster om fläktkåpan som går hela vägen förbi kåpan (såga ur för den) och vidare bort till det överskåp som kommer först på höger sida om fönstret...

Där uppe kan du ha grejer som är skitroligt att damma (NOT!) eller kanske krokar under att hänga "köksverktygen" på!?

Är fläkten bra så ska det ju inte bli så fett heller!

Verkligen jättesnyggt har du fått det!!

Kram på dej!! //Jenny



(ps...eftersom Ni har fullhöjdsskåp så är det nog klokt att följa fönstrets övre höjd vid eventuell hylla...ds....Bara lite tips...KAN ju inte låta bli. Det kallas "arbetssjukdom...Haha!)

2009-12-02 @ 20:03:41
URL: http://enterdelete.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Rättelese: Inte "överskåps-bredd"...!!

Jag menar "överskåps-DJUP"...



Öhhh....e nog lite såsig i huvet nu...!?



Kram igen, Jenny

2009-12-02 @ 20:05:57
URL: http://enterdelete.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback