Det är över nu...

Sommarlovet, alltså! :-/

Ska kanske inte påstå att det också är HÖST nu - inte enbart för den sakens skull iallafall... Men ändå!? Det känns iallafall bara mer och mer för varje dag som går nu, att den årstiden kommer allt närmre och närmre...

Ja, ja!

Om en dryg timme är det hur som helst upprop inför höstterminen i sonens skola... Och jag behöver nog inte säga att han inte direkt jublar över att behöva gå dit...? <:-)

Men numera slipper han ju åtminstone att räkna (äpplen och) päron!



Och gå om kursen i engelska A blir nog inte heller aktuellt, även om det väl skulle behövas... 

Däremot kan jag verkligen föreställa mej hur supermycket han kommer att uppskatta att ha religionskunskap!! Gaaah...

Nä, om hans kommande läsår säger jag faktiskt bara: Måtte det gå fort till studenten i juni nästa år!!! <:-)

---

Dottern har sommarlov i två dagar till - hon börjar först på onsdag.

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Anki N

Skolstart, ja då börjar man prata höst o att allt så att säga återgår till ordningen. Varför gillar inte blivande mekaniker skolan? De gjorde inte min unge heller, han hoppade högt o jublade när de var slut endå var han ganska bra i skolan. Men de är klart jobb är ju alltid bättre än skola de ger ju mer i börsen. Tiden går fort - snart tar han studenten. Måste fråga, får de körkort gratis på hans skola? Macke = min son, gick tungmekaniker o han fick körkortet av skolan. De är ju liksom tvång att de har körkort med ett sånt jobb. De bästa med deras yrkesval är ju att de flesta får jobb på stört när de tar studenten. Så fick min oxå o det är gott.

Här hos oss såg jag i tidningen att de inte kör igång skolorna förren den 27 o 28, varför de nu alltid ska börja i slutet på en vecka.

Ha en skön måndag

Kramiz Anki N

2009-08-17 @ 07:32:45
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Vad kul med skolstart... Fast jag är inte avundsjuk, jag är fortfarande ganska skoltrött, skönt att man har tagit studenten. :P



Sista året i gymnasiet gick jättefort för min del... Hoppas det gör det för din son också :)

2009-08-17 @ 09:11:20
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: anki

ja sommarlovet har en förmåga att springa iväg, dottern börjar nästa måndag och inte förrän kl. 14.00 så det blir en kort första dag för henne. :-)



Här har det vräkt ner regn i natt, idag är det dock uppehåll men lite kyligt, ja hösten är här, det både känns och märks. :-) men jag brukar vara nöjd att få kura inne när sommaren är över. :-)



ha en skön dag

2009-08-17 @ 10:01:11
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lizaloop

Det känns iallafall att höst luften tränger sig på när det inte är mer än 6 grader när man tar sista promenaden med hunden på kvällen burr...bara hoppas att mina tomater hinner växa klart och mogna innan frosten tar dom!!

2009-08-17 @ 11:13:11
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: carina

För många ungdomar är skolan ett nödvändigt ont.

Men idag måste man ju gå i skolan.

sen kan man ju undra vad man ska med viss kunskap till.

jag läste franska i tre år och kommer ihåg vad kyrka heter!!

2009-08-17 @ 18:54:11
URL: http://sinneskatten.blogspot,com
Postat av: Bjorne

Ja så är det,allvaret och vardagen kommer ifatt ungarna med,bara dom är inne i det så brukar det gå bra men i början är det pest och pina,själv fick jag inget betyg i religion och fysik,vägrade va med på dom lektionerna,bedömde att jag klarar mig utan det dravlet och läraren va fd militär så då förstår du.

2009-08-17 @ 18:54:40
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: SqZ

Jag gillade skolan men jag saknar verkligen inte tentapluggandet när man satt och slet sitt hår nätterna innan :-)

2009-08-17 @ 20:10:20
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Mina flickor börjar på torsdag och sonen får vänta ända tills måndag:)

Det ska bli riktigt intressant och se hur 16-åringen kommer gilla den nya skolan och den för henne helt okända inriktningen hon har valt...teknik programmet med inriktning på företagande och teknisk design!! Hon ville inte gå på den lokala skolan vilket skulle ha varit fallet om hon valt samhällsprogrammet (avtal mellan kommunerna som begränsar valmöjligheterna:() därför valde hon bara en linje som hon inte hade en aaaaning om. Hon vet inte ens vilka ämnen som ingår i programmet=o

Som sagt det ska bli spännande....



Hoppas att ditt lilla citronträd (kärnan!) tar sig. Nog växer det fina tropiska växter här också men de blir ju aldrig lika stora som vid medelhavet.

2009-08-17 @ 20:14:17
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: engelsson

Hah har oxå två lite motvilliga skolungar här hemma..andra året på gymnasiet för den ena o nian för den andra..jag e bara så överlycklig att vi klarat oss så här långt..för de vill verkligen inte..nee inte ett dugg..vad gör man med skoltrötta ungar..

2009-08-17 @ 22:33:42
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Emmalill

Så fina bilder du har



Emmalill

2009-08-17 @ 23:25:11
URL: http://emmalill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback