Torsdag, minsann!?

Inte långt kvar tills det är helg igen, då... :-)



(De gula påskliljorna har fått sällskap av en vit... :-) Fast brukar inte pingstliljor ha orange "trumpet"??).

Planer för helgen har jag inga ännu - och knappt ens för denna dagen. Ska jobba förstås, men i övrigt är det lugnt. SKÖNT!!! :-)

Mitt tangentbord var helt knasigt igårkväll, så det gick knappt att skriva kommentarer! >:-[ Ena stunden blev det inga bokstäver alls när jag tryckte på dem, och i nästa stund kunde det bli tio-tolv stycken likadana i en lång rad! Gaaah!!!

Det tog "evigheter" att skriva en kommentar när tangenterna krånglade som mest, så därför hann jag inte hälsa på hos er alla då - det räckte helt enkelt vare sej tiden eller mitt tålamod till för... <:-/ Men! Nu verkar det som om tangenterna fungerar alldeles utmärkt igen (och eventuella stavfel kan bara skyllas på mej).

De bästa datafelen är dem man löser genom att rycka ut strömsladden, och de nästbästa är dem som repararerar sej själva över natten. ;-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmmmm....Jooo...den ska väl egentligen vara lite mer orange!??!?

Kanske har blivit "smittad" av alla GULA påskliljor i närheten.....eller så är "hon" bara lite blek om nosen...



Nu ska jag strax iväg, och jag lovar att inte glömma min kamera!

Kanske ser man något intressant utmed vägen??



Kramar....//Jenny

2009-04-16 @ 08:57:54
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: anki

god morgon, här har det snöat i natt, åkrarna och gräsmattorna är vita, fåglarna är som tokiga, en del letar mask och andra pickar i sej frön på marken :-)

tror jag det, det snöar nu igen..



jo det är svårt att veta hur det fungerar med närbildslins, mellanringar gör att man kommer närmare motivet men gör att kan man inte fotografera på håll. Tror att du ska kunna använda det på 200 mm objketivet men kolla med någon fotofirma först så du får klartecken innan du investerar i några.. :-)

jag tänkte köpa Kenko satsen med 3 ringar, är 12, 24 och 36 mm om jag inte minns fel, annars kommer jag bara på att jag skulle ha testat med fler.. men den som väntar på nått gott...

ja men så där är min fotoväska också, remmen vill inte få plats, man får knöla ner den i nått fack på sidan eller vika den som ett dragspel ovanpå skärmen. :-) jag har också min kamera runt halsen och då vill man ha remmen på satt hela tiden.



Konstigt förresten, hade aldrig remmen runt halsen på kompakt kameran men med systemkameran måste den vara runt halsen, annars känns det knepigt.



har du tagit någon försäkring på ditt kamerahus och 200 mm objektivet? jag fick erbjudande på först huset, 427:- för 2 år och självrisk endast 200:-, fick samma erbjudande nu sen jag köpte macrot och ska naturligtvis ta det med tanke på vad dyrt det blev att laga 300mm objketivet efter Tintin sprang in i det... dryga 700:- kostade lagningen och då inga reservdelar,,, bara arbetskostnad....



ja data krångel kan man få nått fel på, det bästa är att stänga ner, dra ur nätkontakten och låt den stå en stund och sen starta om, oftast funkar det då,, men kolla så inte sladden till tangenbordet är glapp,,.. eller köp ett nytt :-)



ha en skön dag

2009-04-16 @ 09:00:43
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lizaloop

snart helg ja...å jag måste jobba!!

2009-04-16 @ 10:27:12
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Maria Berg

De bästa datafelen är dem man löser genom att rycka ut strömsladden, och de nästbästa är dem som repararerar sej själva över natten. ;-)

Håller helt klart med dig!!!

JO det där med att pussa ormar det får gärna bli han elelr rättare sagt hans son till min dotter.

Då är jag den blomkunniga och han den djurkunniga.

Man får väl som förälder välja pojkvän till sina barn eller????



Jo den gammeldags pingslijan har orange i mitten men nu finns det alla möjliga och omöjliga korsningar.

/MB

2009-04-16 @ 10:39:11
URL: http://alltkangronska.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Hahaha, ja strömsladden är den bästa lagningen. Men lite vila över natten är inte dumt det heller.

Hoppas att tangentbordet sköter sig framöver.

Ha en fin dag.

2009-04-16 @ 12:24:04
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Så vacker bild på pingstliljan och de är så underbart vackra också,

Och snart kommer pingsthelgen.

Ja, nu är det torsdag igen och en ny helg står åter igen för dörren.

Så fort dagarna och veckorna går.



För mig skrivaren strulade igår, och för dig tangentbordet strulade.

Kul att samma sak hände för dig också att det funkar igen.

Ja, antagligen det är ofta beror på någon lös datasladd

eller att det hela reparerar sig själv.

Datorer är lite nyckfulla ibland verkar det som :-)



Ha det så gott.

Kram

2009-04-16 @ 13:49:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Sickan

Det finns flera olika sorters både påskliljor och pingstliljor.

Så de kan skifta ganska friskt i utseende!



Fin bild var det i allafall!

Ha det gött!

2009-04-16 @ 14:46:50
URL: http://getoffmy-back.blogspot.com
Postat av: mimmi

Ja tänk som ett tangent bord kan ställa till det .. ibland kan man tro att det har ett eget liv .. eller att Bill Gates har bosatt sig idet .med all de konstiga fel man kan få ibland:)

Jag har nyss köpt ett nytt tangentbord .. och jag har aldrig gjort så många stavfel som nu .. så det blir att köpa ett annat som inte är köpt på biltema tror jag .

En liten en timmes promenad har det blivit idag ..får se om man kommer ut en gång till .. för nu kom solen fram så visst kliar det i foto tarmen igen nu:)

ha en trevlig dag

kram

2009-04-16 @ 15:05:56
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: hannah :)

sv: joo det e sånna däe lejonhundar ! :D ( ridgeback )

2009-04-16 @ 16:16:14
URL: http://radtke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback