Lördag kväll... :-)

Kikar in en snabbis här och säger HEJ till er som har lämnat kommentarer (och till alla andra som också läser detta, så klart!).

Har inte haft tid med datorn idag, och ska inte stanna vid den nu heller... :-) Det är alldeles för fint väder ute för att sitta här!



I förmiddags var jag i Hässleholm och förlustade mej lite grann. Förutom att det var Lång-Lördag var det även Vårmarknad. Riktigt trevligt! :-) 

I eftermiddag har jag för det första planterat ut en låda penséer (24 st) lite här och var i trädgården - både i krukor och i rabatter. Blev riktigt fint! Hoppas de fröar av sej så det kommer upp såna lite här och var "av sej själv" till nästa vår/sommar. :-)

För det andra städade maken och jag ur uterummet; sopade golvet, dammade av och rev ner spindelväv. Så blev det ganska fint där också! :-)

För det tredje har jag jobbat en stund - kom ganska nyss hem!

Och nu närmast väntar en flaska rosévin på att bli provsmakat! Blev så sugen på det när jag igår hälsade på i Pia-Lottas blogg! :-)~

I morgon hälsar jag på i era bloggar!

Ha en toppenfin vårkväll nu allihopa!!! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Magiskt foto. Så vackert i sin enkelhet. :)

Ha en fin kväll.

2009-04-25 @ 20:14:22
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Oj, vad du har jobbet i dag! Min mamma köpte också penséer idag men jag orkade inte...tanken på att behöva köpa och släpa hem jord fick mig att krokna en aning.

Nu sitter jag med lite rött i glaset och känner mig lagom lullig:)

2009-04-25 @ 21:18:00
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: mimmi

jisses vackert vackert fot .är det -det japanska trädet du pratade om tidigare?

Kan förstå att du blev läskat närt du var inne på hennes blogg .. du var inte ensam om det kan jag tala om:)

Jag var på en husdjurs mässa idag och skulle ta kort på ormar och sånt .. men för det första så var det bara några få och de var inte ens vackra . och för det andra var det inte lätt att ta kort när de låg därinne med allt det konstiga ljus . så de blev inte så bra . så jag vet inte om jag skall lägga upp dom... tror inte det.

jag får nog hålla mig till mina snälla fåglar jag:D

ha en riktigt trevlig lördags kväll

ps . du vet att man får huvudvärk av rödvin;)

2009-04-25 @ 21:26:28
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Underbar körsbärsblom :-)

2009-04-25 @ 22:29:44
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Sickan

Åhh vilken fin bild!



Hässleholm???

Bor du där i närheten??



Jag bor inte så långt därifrån!



Ha det bra!

Kram på dig!

2009-04-25 @ 23:20:19
Postat av: Pialotta

Jaså du blev sugen på Rosévin du.. jag tycker det är gott med kall rosé när det är sommar och varmt som det varit nu ett par dagar. Skickade mannen till butiken igår för just Rosé inköp. Annars gillar jag mest rödvin till maten.

Underbar blomma den du visar och jag oxså;-)

Du har hunnit med en massa idag.. jag har bara handlat som vanligt och en fikapaus hos mamma.. en liten cykeltur i det fina, men vindkalla vädret.. Känns mer när man cyklar och sommarstassen är på;-)

Ha de fint snart söndag igen.

2009-04-25 @ 23:44:21
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: anki

JISSES vilken fin bild,, japanska körsbärsblommor är mycket vackrare än de vanliga, vi har ett körsbärsträd och en buske, väntar spänt på att dom ska börja blomma för även dom är fin men dock inte lika fina som dina blommor. :-)



2009-04-26 @ 10:43:51
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Maria Berg

Ja, inga ungar och ett glas vin, gärna dig som sällskap så kan vi var sjuka ihop... det är dock inte pollen här utan en otäck hosta men varit hos doktorn och fått medicin - se nu till att komma till ett apotek och så skall jag ut och ta hand om de 5 ungar som är här...



MB



Ps. Så äntligen har du sett körsbärsträdet i Älmhult - njut! Vilken kanon bild detta här är, och hoppas nyckelpigan kom loss...

2009-04-26 @ 12:54:48
URL: http://alltkangronska.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Vilken så otroligt söt blomma du har fotat.

Helt underbar...



Ja, det har varit underbart väder de sista dagarna och är fortfarande.

Tänk så fort vädret ändrade sig.

Hoppas det fortsätter så här länge.

Ha en fin fortsatt dag.

Kram

2009-04-26 @ 15:24:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Donna

Beautiful blossoms...it's a shame they don't last longer! : )

2009-05-04 @ 19:37:41
URL: http://ijustpointandclick.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback