Kväll...

Efter många timmars grävande så ser tomten verkligen annorlunda ut!!! 8-)

Och maken har börjat drömma om en åkgräsklippare! Precis det fordon som kommer att behövas nu när vi fortsättningsvis kommer att ha en massa stora, fria och plana gräsytor kring huset... Hm!?

Jag misstänker att det återstår många-många timmars handarbete med räfsor och stenplockning innan det är tillräckligt jämt för att klippa med något annat än vår nuvarande motorgräsklippare, där knivarna redan är förstörda av alla stenar som alltid har stuckit upp här och där ur marken...

Är det något vi är här, så är det stenrika...! :-D

Det finns bergis fler stenar än grässtrån i vår nuvarande gräsmatta, och något säger mej att det nog inte kommer att bli någon större skillnad angående de nyanlagda ytorna... <:-) Men det kommer att bli tjusigt på lite håll iallafall!



Mina såna här blomsterlökar, som växer lite här och var, har jag lyckats hålla grävmaskinen borta ifrån. Däremot åkte det upp en faslig massa påsklikjor, men de är återplanterade igen på andra ställen. Förhoppningsvis överlever de flytten!?

Gissa vem som också har varit med och grävt, förresten!? Och som har blivit skitigare än skitigast, och därför precis har fått bada...? Jo;



/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: mimmi

Jag har sett att folk har gjort jätte fina blomster arrangemang bland stenar:)

Det blev jätte fint.

hoppas hunden tyckte om att bada ..det gjorde inte mina .de stod så slok örat i badkaret att man fick så hemsk dåligt samvete varje gång man skulle bada dom :)

ha en trevlig kväll nu efter dagens slit:)

kram

2009-04-13 @ 20:48:09
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Spännande i trädgården!

Så söt din hund är!

2009-04-13 @ 21:19:36
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: elena cn

Åh, vad söt han är din lilla hundrackare!

Tänk att du kom ihåg att jag var i Gislaved...tror inte att jag skrev något om det i bloggen...

Du är då ordvitsig - STENRIK- haha! Så bra:) De där stenarna kanske kan komma till användning. Jag såg framför mig snygga steninstallationer runt lite blomster eller runt huset. Varför inte måla dem som små djur och sälja...DÅ skulle ni kanse bli rika på er sten:)

2009-04-13 @ 22:46:24
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vad kul med förändringar i trädgården. Riktigt kul tyckte visst hunden också. ;)

Påskliljorna klarar nog flytten. De tål mer än man tror.

Må så gott.

2009-04-13 @ 23:43:36
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Jenny

Sötaste "grävisen" jag sett i dag!



Natti och Kram...Jenny(-:

2009-04-13 @ 23:47:15
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: annette

Ja, det gäller att ta tillvara all hjälp man kan få vid stora jobb, kan vara värt att bada jycken efteråt;)



annette

2009-04-14 @ 14:40:31
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: anki

missade det här inlägget i morse.. :-) jo finns en till grävmaskinist här, nämligen Tintin, kanske din fido behöver lite grävhjälp så kan din make vila lite? men jag kan inte garantera att lökar etc blir kvar, här grävs rubbet upp.. :-)



jag måste bara sätta vårlökar till hösten, har inte en enda, provade tulpaner men dom försvann, troligen grävde jag upp dom och slängde dom för dom var säkert ivägen..... :-)



jo det är kanon kul med macro, det hade jag bestämt redan innan jag köpte kameran att macro skulle jag ha! :-) jag blir bara mer och mer nöjd, sparar just nu till en mellanrings sats,, 1 800:- kostar en sån, fy sjutton vad dyrt allt är till foto... :-( men jag hoppas kunna köpa det snart....



isch då, men du har tur att tandläkaren kunde laga tanden igen,, kostar ju multum att gå iväg dit.. :-)



ha en skön natt

2009-04-14 @ 23:57:54
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Malin B

Å, vad jag gillar bilden på eran "jordfräsare". =)

Så vacker.

2009-04-15 @ 20:15:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback