Funderar på om...

...inte mer mat till ekorren egentligen betyder...
 


...att jag än en gång måste investera 250 spänn i en 20-kilos säck med solrosfröer!? 8-X

Jag som hade tänkt fylla bagegeutrymmet på bilen med jordsäckar idag - så jag kan fixa till mina odlingskärl i trädgården i helgen - men det är nog viktigare att ekorren inte svälter ihjäl...? <:-)

Det var tre grader kallt här när vi steg upp för en dryg timme sen. Brrr... Men nu är solen redan framme, så temperaturen stiger snabbt. Frågan är om det ska vara lika kalla vindar idag som igår...? Hoppas inte!! Om eftermiddagen/kvällen blir åtminstone vindstilla, lutar det åt grillning på altanen. :-)

Trevlig fredag på er allihopa!!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: anki

jag fick slut på solrosfrö för ett par veckor sedan och vägrar köpa mer, nu räcker det,, har köpt 5 säckar denna säsong... dyrt som sjutton.. på granngården kostar en 18kg säck 329:-!!!

dom får leta sin egen mat nu när snön är borta, både fåglar och ekorrar,,.....



grillning,,,åh,, det kunde man göra nå tag förstårs,, behöver inte vara varmt ute för det.. nästa helg kanske... :-)



sambon ska köpa 6 säckar plantjord på granngården idag för 100:-, deras egna, är nog inte så bra jord kanske men 3 säckar av deras kogödsel för 99:- kan nog få till det bra... :-) kan inte börjar plantera och dona ännu här, men bra att ha det hemma + att erbjudandet går ut på måndag.. gäller att passa på...





ha en skön dag....

2009-04-17 @ 08:52:22
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Sickan

Vädret ser verkligen ut att bli härligt idag!



Ha det bra!

Kram

2009-04-17 @ 10:03:36
URL: http://getoffmy-back.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Ekorrarna äter som tusan, det är lika dant här, men jag låter dom husera med det som finns, sen om de har otur får de vara utan ett bra tag om jag glömt att köpa mer..!

Hoppas ni har fint väder, höde att folk BADAR i skåne, jätte kul, verkligen jättekul för er.....



;)



Lisa

2009-04-17 @ 11:44:56
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: mimmi

Va bra att du tänker på ekorrena:) nu blev mitt hjärta så varmt igen:)

Solen kom fram här idag så vi har varit ute . men INTE i något vatten

ha en bra dag

kram

2009-04-17 @ 19:11:11
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback