V-A-R-N-I-N-G ! ! !



Tvättstugan är full med smutstvätt - det blir både mer av den varan, OCH mer "spännande" att försöka få den ren, i samband med att sonen jobbar eller praktiserar... Han tycks nämligen vara av den uppfattningen att man inte är en riktig mekaniker om man inte själv är lika oljig och skitig som den gamla bilskrutt man håller på att laga är... :-/

Hur som helst! Jag förutsätter att han åtminstone tömmer fickorna innan han lägger kläderna vid tvättmaskinen - vilket han inte alltid gör... Men jag har lärt mej genom åren att det brukar gå bra ändå - för maken är ungefär likadan, och jag har med tiden samlat ihop till ett riktigt litet reservdels-kit till skogsmaskin och /eller motorsåg ovan på tvättmaskinen!

Men den där stora svarta bulten på fotot ovan är sonens! När den skramlade omkring i tvättmaskinen trodde jag faktiskt att glaset i luckan skulle spräckas och trumman bli skev eller bucklig...! Hm...

Fast jag har aldrig blivit räddare än den gången jag kom på att jag hade slängt en av makens skjortor i maskinen (och även satt igång den) utan att rädda en femhundralapp som JAG faktiskt VISSTE OM att han hade i ena bröstfickan...! Skönt nog var den bara våt (och väldoftande!) efter tvätten, och hade INTE krympt till en femtiolapp.... <:-)

Så min första varning idag får bli att om man är rädd om sin tvättmaskin, eller misstänker att någon har lagt lösa sedlar i fickan, så bör man känna igenom fickorna även om klädägaren bedyrar att det redan är gjort och att de är tomma.

Sen har jag en varning till att komma med:

Det kan hända att jag inte gör fler inlägg här i bloggen idag! :-)
Ni behöver INTE vara OROLIGA om jag inte hörs av igen förrän i morgon!!! Har massor på gång idag, och sonen fyller år på måndag och ska firas med kalas, och jag vet inte ens vad vi ska ge honom i present, och huset måste städas och gräset ska klippas och det ena med det tredje...

Ha en fin dag!!! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Det där har jag varit med om att jag tvättat pengar, men det har varit samma här, efter nån timma av oro så har det faktist gått bra som tur är!!

2008-09-26 @ 08:41:41
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: paula

Ja det är bäst att kolla fickor ordentligt. Jag tvättade min mobil för ett tag sedan i 60g DEN HÖLL. Den blev väldigt ren... (Jag hade ju själv stoppat den i fickan men glömde det) Tur att 500 inte krympte. Ha en bra dag du har massor på shcemat såg jag. Glöm inte att andas.. kram

2008-09-26 @ 09:07:31
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: lLena

Hehe!Det där känner jag så väl igen,vet ej hur många gånger man säger till här hemma,att fickorna ska tömmas så går det lixom inte in.För att dum har jag ej uppfattningen att dom är eller???Ha det så fint nu,stressa inte ihjäl dig.Kram lena.

2008-09-26 @ 09:31:53
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Ja men, med ett så här lååångt inlägg så får man väl ändå vara nöjd!

Tänk vad sedlar är tåliga! Dottern hittade en femtiolapp (kanske förkrymt 500-lapp) på sjöbotten och den var hur fin som helst.

2008-09-26 @ 18:36:16
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: morsdeka

De som hittade på pappret till våra sedlar tänkte nog på tvättmaskins- och lata pappor/sönerproblemet. KRAMEN!

2008-11-21 @ 17:07:12
URL: http://morsdeka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback