Svar på tal 2!

Har fått e-post från min Pappa-Språkpolisen, som påstår att jag inte kan skriva "parvel"om mej själv (se förra inlägget ). "Parvel" är nämligen en liten pojke... ;-)

Nåja... Jag var väl ganska mycket pojk-flicka när jag var liten, så! Men okej då... Jag kunde ha använt uttrycket "snoris" istället - det är det stående i en bekants vokabulär iallafall, och omfattar all världens barn och ungdomar av båda könen mellan låt oss säga 0 och 25 år!? :-D

Min egen 15-åriga "snoris", som verkligen är snorig (och dunderförkyld...) ska jag strax forsla till läkarstationen för en konsultation... Hon har nämligen fått ont i bihålorna nu också... :-/



"Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen" - är det så man säger!?! ;-) (Om det nu alls är äpplen på den här bilden - nån slags prydnadsäpplen isåfall...?).

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: anki

Härliga bilder :-) sticker sej inte hästen i munnen när den plockar nypon? Och jag tror nog taggtråden sitter på fel sida av stolpen.

ang. morteln i masurbjörk så kan man nog stöta lätta kryddor, men inte tunga kryddor som svart och vit peppar.

ang. lamorna så vaktar dom hästarna mot björnattacker eftersom det stryker björn där i skogarna. Lamor sparkar bra och jag kan bara anta att dom omringar ev. inkräktare och både sparkar och spottar.. någon som är mer insatt i ämnet?

ha en skön dag.. här spöregnar det....jag hoppas ni har uppehåll i alla fall...

2008-09-09 @ 10:43:28
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: Ragnvi

Hej på dig parveln!! Har väl humor!

Vilken färgprakt på fotot!

2008-09-09 @ 12:09:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Paradisäpplen tror jag.

Men oj! Jag tror jag kunde något som hade med växter att göra. Det händer inte ofta:)

2008-09-09 @ 22:23:55
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback