Och vad är det jag...

...krabbar med i datorn, då!?

Jo, jag tänkte att jag skulle förekomma katastrofen den här gången!? 8-D

Maken och barnen är nämligen övertygade om att datorn kommer att krascha precis när som helst - ja, de räknar inte längre dagarna, utan snarare timmarna och minutrarna... Och påstår att de inte kan göra nånting på datorn utan att den jävlas, hänger sej eller bär sej otillbörligt åt på något annat vis...

Det är ju vädligt konstigt, förstås, att jag däremot kan göra allt jag vill utan att datorn trilskar så värst??? Okej, ibland hänger den sej - men bara ibland!!!

Nåja... Idag har vi utökat innehavet av datorer, och den nya blir väl precis som den gamla "allas" - fast jag säger att den är min!!! ;-)

Och nu håller jag som bäst på att föra över mina mest värdefulla dokument, bilder och mappar till den. Och lättar också efter hand lite på trycket i den gamla datorns hårddisk... Ska ta bort en del program också så småningom - det finns flera stycken som aldrig används...

Förhoppningsvis så kommer den gamla datorn att hänga med ett tag till - och om inte så är iallafall det viktigaste överfört till den nya nu, och därmed räddat från risken att försvinna om kraschen (som alla utom jag - host! - förväntar sej) inträffar...

Bra, va´!? ;-)



/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Elena

Oj, vad du hinner med mycket inlägg! Härliga bilder!!

Vi har också problem med datorn som startar när den vill...men min gubbe är lite av en dataexpert som brukar fixa och byta ut delar i den gamla burken.

2008-09-03 @ 21:20:24
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är ett jobb när en datar slutar funka och det är nog bra om man innan hinner spara allt viktigt för att föra över till den nya datorn.

Ofta tänker man inte på att det kan helt oväntat hända något med datorn, och har man inte sparat viktiga saker så blir det ganska kris.

Jag förlorade en del när min förra dator inte ville längre...

Hoppas din dator håller lite till...

Kram

PS, fin bild med snigeln på blomman.

2008-09-03 @ 22:09:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Malin B

Du är lika klok och smart som vanligt. =)

2008-09-09 @ 16:15:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback