Idag hade jag tänkt påta lite i mina rabatter...

Men det slipper jag nu när det regnar!?! ;-)

Det får bli lite trädgårdsfoton här i bloggen istället - som jag knäppte i Älmhult igår... :-)

Traskade rakt igenom ett bostadsområde som jag aldrig ens sett tidigare... Först tänkte jag bara kika runt där lite i största allmänhet, men rätt vad det var hade jag visst dragit upp kameran - och förevigat bland annat detta:


Ett "plank" av armeringsmattor - det var ju både smart och snyggt!!!

Något som jag mycket väl skulle kunna tänka mej någon stans i min trädgård! :-)

Så vida jag inte ska avveckla trädgården och alla mina odlingar, förresten!?



Det finns en viss poäng i att bara ha en minimalistisk liten gräsplätt + en lättskött krukväxt som trädgård... :-)

Sen måste jag bara få visa också vilka snygga betongsuggor de har i detta område!!!


Inte för att en båt av betong är min högsta önskan, men... Jag som faktiskt bor vid vatten har inte ens en uppblåsbar gummibåt!?!


Dock har jag en brygga... Alltid en början! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: paula

En sådan båt skulle jag vilja ha.. Undra om sambon kan fixa till en sån??

Näpp, Fia har inte trillat av hästen, en kille tappade henne i sten golvet med huvudet före.. Hon låg ner på golvet och han skulle lyfta henne (som en truck gör) och tappa henne. Sån tur var följde han med och släppte inte bara..

Sjörövar lapp det var smart, hon fick välja plåster igår. Jätte fina med olika motiv. Får se idag hur det går...

2008-09-06 @ 11:23:16
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: anki

Jösses vilken dag du hade igår! Stress och åter stress, ungar kan vara ett litet h.e i bland men fördelarna överväger nackdelarna och det är ju inte deras fel att skolan är som den är med inställda lektioner etc. Tur dom har en mamma som ställer upp och skjutsar så dom slipper en massa onödig dötid med att vänta på bussen. :-)

Blev ju riktigt bra bilder igår,, kan vara skönt med regn så man slipper anstränga sej i trädgården också.

ha en skön lördag

2008-09-06 @ 11:30:41
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: Dysnomia's

Men attans vad smart det där armeringsjärns-planket var!! Tänk det och så vackra klätterväxter som gör insynsskyddet! Lägger definitivt det på minnet! :-)

2008-09-06 @ 11:41:36
URL: http://dysnomias.wordpress.com
Postat av: Evelyn, i hemmet

Jag kan väl ta den då om inte du vill ha den ;)

2008-09-06 @ 12:02:46
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag gillar verkligen betongbåten, det var lite annorlunda. Stilrent och snyggt område :)

2008-09-06 @ 19:38:21
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback