Hösttecken...

Var uppe rätt sent igår kväll - vilket automatiskt ledde till att jag "försov" mej i morse, och kom till jobbet mycket senare än vad jag hade tänkt mej... Ähum! (Men jag har ju flextid, så!).

Hur som helst! :-)

Höstkvällar och tänd utelampa är det samma som att bålgetingarna (som bor i detta träd) drar sej till ljuset. Så när jag skulle släppa ut hunden en sista gång innan läggdags, så var det ett rejält brummande i luften på och kring vår veranda. (Ja, bålgetingar brummar - och vanliga getingar surrar!!). Och på lampan kröp de omkring i mängd och parti... In och hämta kameran!!! ;-D






Bålgetingar är ju giftiga saker, men till deras försvar ska sägas att de är (för att vara getingar, iallafall!) fridsamma varelser som inte går till anfall utan en verklig orsak. Så det var absolut ingen fara att stå nån meter från lampan och fotografera dem. :-)


/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Fast jag tycker det är ganska läskigt med getingar, så tycker jag bilderna är riktigt fina.

Du fotar så bra.

Bålgetingar är ganska läskiga och giftiga, men vilken tur att de inte är lika ettriga som vanliga getingar.

Utan de lät sig snällt fotograferas ;-)

Ha en fin fortsatt söndag.

Kram



2008-09-07 @ 16:43:39
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: anki

Bålgetingar! wow, har inte sett någon sådan här vad jag vet om i alla fall. Dom verkar gilla lampan i alla fall. :-)

2008-09-07 @ 20:23:03
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback