Go´middag! (Är det väl snart!?)

Ännu en morgon och förmiddag med en massa kringflängande än här och än där - men nu ska det kunna vara lugnt resten av dagen. :-)

Det är då märkligt, förresten, att det kan vara hur soligt och fint som helst medan jag har annat för mej...? Sen, när jag väl skulle kunna ha lite glädje av solskenet - ja, då drar det genast fram en massa moln på himlen och klumpar ihop sej precis rätt över där jag befinner mej!?

Nåja...

Ett ställe som man förresten inte gärna befinner sej längre än nödvändigt på denna veckodag är centrala parkeringsplatser invid mataffärer!?! Fredagar måste vara den dag då flest 90-åringar är ute och kör bil, och som flest plåtskador uppkomna på parkeringsplatser rapporteras in till försäkringsbolagen???

Idag såg jag i och för sej inga olyckor när jag var och veckohandlade, men det var precis lika mycket slirande på kopplingar och gasen i botten som vanligt på fredagar...

Jag ställer förresten aldrig min bil på en viss parkeringsplats i centrala Älmhult längre, sedan jag för åtskilliga år sen blev påbackad av en äldre herre i hatt... Och jag ger mej tusan på att det hände på en fredag dessutom!?! Och inte nog med att han körde på mej - han tänkte smita också! När det tog emot bakåt (på grund av att min bil alltså befann sej där!) la han i ettan istället och körde ur sin parkeringsruta framåt, och det gick så bra att han tydligen hade tänkt köra ut från hela parkeringsplatsen också! Gaaah! Jag ska bespara er detaljerna från det som sedan följde, men en liten varning i största allmänhet kan vara på sin plats: Reta ALDRIG upp mej - särskilt inte på en fredag!!! Jag drar mej nämligen inte för att bruka nödvändigt våld...! Åtminstone inte verbalt...! Hm... >:-[

Det här kanske är en idé att vidareutveckla, förresten:



Visst vore det ganska praktiskt med träbilar!? Småbucklor och repor skulle ju vem som helst kunna åtgärda själv med hjälp av enbart spackel och sandpapper - och när det blev dags för helrenovering vore det ju bara att ringa Martin Timell, eller nån annan klämkäck hemmafixare med tigersåg och elslipmaskin... 8-D

Man skulle förstås också kunna tänka sej att inte ha så ny och fin bil, utan en gammal skrutt där varje ytterligare skavank enbart ökar det exklusiva intrycket av gedigen antikvitet... ;-)



/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Malin B

Du ska parkera brevid nyaste och finaste bilen, de ägarna brukar vara så rädda om sina bilar. ;)

Allra helst mellan två sådana förstås.

2008-09-19 @ 11:53:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Malin B: Ja men, självklart ju! Att jag inte kom på det själv!!! Ska jag fortsättningsvis ALLTID göra!!! :-D

2008-09-19 @ 12:00:04
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Träbilar finns redan som variant lådbil, men som en "vuxen-bil" så verkar idéen ny och en alldeles strålande affärsidé, snyggt och behändigt. :P :)

2008-09-19 @ 14:56:55
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: Misen

ler när jag läser ditt inlägg. Ja, vi verkar ju vara på samma strålande fredagshumör! ;-P Men som sagt snart är det kväll och myspys och en stoor påse godis. Ha en riktigt trevlig helg du med!

2008-09-19 @ 16:20:41
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: morsdeka

Det är alltid lika trevligt att hälsa på dig. Så klart att jag vill kommentera lite åxå då. Hur ska du annars veta att jag varit här?

KRAMEN!

2008-09-19 @ 21:22:29
URL: http://askadaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback