Tack gode gud för internet...!

Eller rättare sagt; för alla praktiska och smarta on line-tjänster!

Har precis räknat ut lutningen på vårt hustak med hjälp av en sådan. :-)

Har inte en aning om hur vi skulle räknat fram den annars - vi som inte ens har en gradskiva i huset!? Men nu räckte det med en tumstock, tre mått och en färdig tabell på nätet. Suveränt!

Firman som ska leverera vår nya kamin och skorsten behövde veta taklutningen - så nu ska vi bara meddela den uppgiften, och sen invänta leveransen! :-) Har fått tag i en snickare också, som ska hjälpa oss att installera härligheten sen.



IKEA i Älmhult fyller 50 år nu i dagarna, och det firas för fullt! Det är dock inte denna byggnad som jubilerar, utan varuhuset. :-)

Hela Älmhult är fullt av olika IKEA-byggnader, men när jag hittade den här för ett tag sen blev jag faktiskt lite förvånad. Detta är ingen byggnad som hör ihop med det gigantiska centrallagret eller så, utan det är ett ridhus! :-) Tror jag åtminstone!? Kikade i och för sej aldrig in i det, men det ligger på ridklubbens område iallafall... Ingvar Kamprad kanske gillar hästar!? :-)



Fotbollsföreningen i Älmhult vill ha konstgräs, men det har aldrig hörts nåt om att IKEA skulle ge dem det...? Å andra sidan lär de inte ens ha kunnat komma överens ännu, inom föreningen alltså, var detta konstgräs i så fall ska ligga... Och sånt tjafs går nog inte hem hos IKEA-grundaren!? ;-)

Jag har inte varit på IKEA på jättelänge, men nu har jag samlat på mej en tämligen lång lista över grejer jag skulle behöva där ifrån... Men det känns inte som rätt tid att åka dit under ett pågående 50-årskalas, och så är det ju höstlovsvecka dessutom. Passerade varuhuset i tisdags, och då hade de till och med parkeringsvakter på plats!

Nä, det där får jag fixa i nästa vecka istället... :-)

Idag ska jag nog göra så lite som möjligt!?!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Elena CN

50-års kalas minnsan! Jag skulle nog göra som du och vänta. Jag tänker bara på alla låååååånga köer. Undra om de har kövakter också?? Det kanske trängs och bråkas i den långa väntan...

2008-10-31 @ 17:49:09
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback