Hå-hå-ja-ja...

Nu har sotaren varit här... Och han var inte direkt på nåt lek-humör! ;-)

Han skulle nämligen till vår granne först - han vars kor allt som oftast bryter sej ut ur hagen, och bland annat hälsar på i vår trädgård. Men det har grannen rått bot på nu, kan jag (och även sotaren!) tala om...! Tvärs över vägen som leder fram till gården har grannen nämligen satt upp ett stängsel, och det tycks ju faktiskt hålla hans kossor hemma!? Men det höll ju nästan lika effektivt sotaren ute...!

Den stackarn kände ju sej ändå tvungen att utföra sitt uppdrag, varför han parkerade vid avstängningen, lyfte sina tunga redskap (inklusive sej själv...) över stängslet och gick de sista hundra meterna fram till grannens hus. Bara för att konstatera att grannen inte var hemma, och förmodligen inte heller hade en aning om att sotaren skulle komma just idag just vid denna tid...

Så han var väl lite grinig redan när han kom hit därefter - och sen jävlades dessutom hans dammsugare (det var väl nåt skit som fastnade i slangen...), och när han micklade med den så yrde han ju sot omkring sej i hela vår gillestuga (där vi har objektet för denna sotning: kaminen!), och det la sej ett svart sottäcke över både golv och möbler och... Gaaahhh!!!

Så nu har jag precis storstädat här hemma, och det ingick verkligen inte i mina planer för dagen!!! >:-/

Och nu ska jag åka till jobbet och göra ungefär detsamma... Men där finns ju iallafall något som jag kan sparka på!!! Hm...



Ha en fin dag allihopa! :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Vad jobbigt att sotaren sotar ner allt, han kanske har missuppfattat sin yrkes roll som "sotare" och tror att det innebär att han ska sota ner allt ;)



Hoppas det går bra med städningen.

Hoppas dagen blir bättre

2008-10-15 @ 09:58:49
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: anki

Jösses vilken start så här på förmiddagen, inte kul :-) jag hoppas du har sparkat av dej irritationen och att du har sol och blå himmel som jag verkar få. Det var totalt vitt av frost i morse. Blir kanske ut en fotorunda.

Jo, jag brukar ha hundarna lös när jag går fotorunda här hemma, men igår fick jag ett ryck att ta en fotopromenad och då måste jag ha hundarna med.. men det blir ju som det blir med fotandet då. :-)

2008-10-15 @ 10:30:25
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: matte

Oj vilken historia!

Vi har världens snällaste sotare hos oss. Han har alltid godis med till alla hundar han möter... sist hade han glömt. Wilma var jättebesviken när han gick utan att hon fått nåt, men efter en timme eller så ringer det på dörren och så kom han tillbaka och hade skaffat levergodis att bjuda på!

2008-10-15 @ 11:05:26
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det där lät inget kul och så fick DU städa upp hela skiten! Egentligen skulle kanske din granne gjort det, haha. Fast vet du, egentligen är det hans kors fel;=D!!



Hoppas att du avreagerat dig nu. När du kommer hem kan du njuta av en nystädad och glänsande fin gillestuga.



Ha en skön dag

Kram/Gunilla

2008-10-15 @ 11:13:08
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Men, har grannen ingen grind??

Hur kommer han själv in...tunnel?

Vad oproffsigt att låta det dåliga humöret gå ut över dig och din gillestuga!! Extrastädning är ju inget man längtar till precis.

2008-10-15 @ 21:56:41
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Vilken start på dagen du fick, den var verkligen inte rolig! Tur att du har lite att sparka på! ;)

2008-10-16 @ 10:59:45
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback