Så var det dags igen...

...att skrämma slag (nästan...) på kanadagås-familjen... Suck!

image153


Jag försöker verkligen ta mej fram till dammen lugnt och försiktigt och utan att skrämma dem, men de är ju "aldrig" där jag tänker mej att de ska vara!? Därför blir det lite tokigt ibland... (Eller allt som oftast! Ähum...).


Som idag, t ex! Jag tittade i vattnet och i strandkanten, men rätt var det var började det prassla i gräset 15 meter bort istället - och där kom hela gänget rusandes! Då hade de varit långt uppe på land och käkat gräs (skulle jag tro), och jag var på god väg att hamna mellan dem och vattnet. Vilket så klart hade varit väldigt illa ur deras synvinkel - eller enligt deras instinkt att söka skydd i vattnet, kanske jag ska säga istället...

Hå-hå-ja-ja! :-)

Men de coolade ner sej rätt fort, och strax därefter kunde jag få bättre bilder på dem. Som jag inte har redigerat klart ännu, så de kommer senare idag - eller i morgon.

/AnnaKK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback