Det är alldeles hopplöst att fota insekter...

...när det blåser på det här viset!!!

Om krypen inte rent av blåser bort, så gungar växtligheten de sitter på/i alldeles för mycket i vinden för att det ska gå att ta några skarpa bilder... Lite trist, tycker jag! :-/

Så det blir bara en massa "gammalt" i bloggen idag - som de här humlebilderna från i lördags! :-)





Jag har förresten avstått Tisdagstema idag - ämnet var "förvaring" och det kändes inte riktigt som min grej. Funderade i och för sej på att bygga ett torn av USB-minnen och föreviga det, men det stöp på att det bara finns två stycken hemma just nu (maken har de andra med sej på jobbet, och han kommer inte hem igen förrän sent i kväll).

I kväll är det förresten "Morden i Midsomer" på tv - första avsnittet. Och eftersom det är spelledig dag i fotbolls-EM så ska jag absolut se det! Har följt den deckarserien flera somrar innan också, och gillar den! :-)

Ha en trevlig kväll allihopa!!!

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Rajson

Sitter också här och väntar på att det ska mojna.Sugen på att fota,men får nog lägga ner detta1

Tack för tipsen om "Morden i Midsummer".Hade inte

koll att de visas ikväll.Får nog bli TV istället!

Fina humlebilder!Gillar den undre mest.Humlan som drunknar!

2008-06-24 @ 19:37:41
URL: http://rajsons.blogspot.com/
Postat av: Ansi

Hej, haha nä det var inte gräsklipparen som körts på savannen. :D Gräsmattan har blivit lite grönare nu efter regnandet i alla fall, eller grön och grön, det är små blomstjälkar som sticker upp här och där så nu ser det om möjligt ännu hemskare ut. Brunt söndertorkat med kala stjälkar lite varstans. :p Fattas lite zebror och bufflar bara så skulle det bli en riktig savann.



Blåser gör det verkligen, kände mig riktigt vinglig när jag gick omkring lite ute under lunchen idag. Då måste det ju vara ännu jobbigare att vara insekt, tänk vad yr man skulle bli av att vingla omkring sådär flygandes! :)

2008-06-24 @ 19:50:07
URL: http://ansibloggar.blogspot.com/
Postat av: Jessan

Kan inte annat än att hålla med ang det små insekterna... Soliga dagar har jag testat med reflexskärm för att få lite mer ljus och alltså kostare slutartider, funkar nog minst lika bra med folie;) Molniga dagar har jag försökt att lära mig hantera blixten (sb-800) än är vi långt ifrån sams, men när ljuset uteblir finns det tyvärr inte så många val...

Kramen!

2008-06-24 @ 20:26:24
URL: http://jessan.se
Postat av: Kristina Andersson

Farmor var glad som en lärka, både Allsång och Morden i Midsommer, riktig sommartvkväll alltså. ;)

2008-06-24 @ 20:51:49
Postat av: sjuksyrran

Underbar humla! Diggar dessa djur skarpt. Ibland skulle jag tom vilja vara en...:)

2008-06-24 @ 23:15:16
URL: http://miljonresan.blogg.se/
Postat av: Ella

UNDERBARA bilder! XD Sällan, väääldigt sällan, som jag lyckas fånga en humla bra på bild. Jag har hela TVÅ st... ;D



SV: Kul att du gillar båda. ^^, Och att du gillar dom överhuvudtaget! Det glädjer mig alltid XD



Jepp, sommarlov är det som gäller. Till hösten ska jag börja läsa svenska B, matte B, naturkunskap B, samhälls B och sen vet jag inte om det skulle bli historia eller inte. ^^,



Och förresten är det aldrig för sent att lära sig något, bara man verkligen VILL så kan man! XD



Och jodå, nog är Frankie goes to hollywood bra! XD Inget snack om den saken. ^^,

2008-06-25 @ 11:35:28
URL: http://candykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback