Något att bita i...

TRO - hur fångar man det ordet i en bild, tro!? :-)

Ja, inte vet jag - men det är iallafall det som gäller i Tisdagstema! Får se om jag kommer på nåt, eller får passa...

Däremot så tror jag att grillning blir mycket bättre med ett sådant här till!?! :-)


Ja, det kan ju t o m få vara ett helt glas rött... :-) Ett att avnjutas under matlagningen, och sedan ett till att avnjuta under måltiden...

Ska minsann passa på att visa några bilder på vår suspekta grill, när jag ändå snuddar vid ämnet! För det första kan man tro att den är anlagd långt ute i vildmarken...



Ser ni att det ryker uppe till höger!? :-) Nånstans där, fast en bit ner i grönskan, står grillen... Och fotot är taget på vår altan, och inte alls i Amazonas eller i någon liknande djungel...!



Kanske konstruktionen trots allt är mer intressant än omgivningarna!? Ett praktverk till hemmabygge - ingen lär välta den av misstag iallafall, och jag tror inte den är speciellt stöldbegärlig heller för den delen! Praktisk??? Nja... Men det är väl lite snyggt med all mossa och lava på den - och se så väl den rostiga koltändaren till höger, jämte vinglaset, matchar!?! ;-)



Mera mossa... Och rök! För att inte tala om de ljuvliga dofterna - fast dem kan jag ju inte förmedla via en bild...

Men det blir faktiskt GOTT, det som grillas på den här skapelsen - igårkväll var det en flintastek! MUMS!!!

Och det röda i glaset...? Two Oceans BIB (cabernet sauvignon + merlot) från Sydafrika... :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Ahhhh... Jag kände doften!

Även vi åt flinta igår, men jag blev "tvungen" att köra den under grillelementet i ugnen istället. Avsaknad av grill.



Håller för övrigt med dig; matlagning kräver sitt vin! :-) Så jag håller med dig i din TRO!

2008-07-22 @ 10:41:00
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: josephzohn

Doften spreds ända till Brahegatan, känner den nu, det tar tydligen, sin tid även för dofter att sprida sig :)

2008-07-22 @ 11:20:23
URL: http://josephzohn.blogspot.com
Postat av: Ansi

Det var då den charmigaste grillen jag sett på länge. :)

2008-07-23 @ 08:41:25
URL: http://ansibloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback