Fler faror i trädgården...



Nedfallande frukt är ju en sak - men anfallande!?!

Detta lilla hårda gröna äpple klipper nämligen mer än gärna till förbipasserande personer (på trädgårdsgången precis inunder det) mitt i skallen! 

Sen fick jag ett, med tanke på fästingarna som gillar högt gräs i fuktig miljö, farligt uppdrag att utföra signerat Kristina:

Citat:

Kristina Andersson om Fototips!:
Tålamod, det är fiskarens bästa vän! citat ur Lotta på Bråkmakargatan
Så nu är frågan, Hur är det med firren som vi såg här för ett tag sedan? Den där du försökte rädda?
IP: 81.231.96.46
......................................

Alltså fick jag bana mej väg fram till vår lilla damm och titta efter... :-)



Resultat:

Knappt att vattnet syns på bilden!!! Mycket gräs, lite vatten, ingen firre...? OM det ändå finns nån firre (modell gräskarp!), tycks den iallafall inte äta speciellt mycket gräs!?



(Den här bilden är tidigare publicerad i min förra blogg; http://handerblandander.spaces.live.com/).

De enda jag träffade på när jag äntligen lyckats böka mej fram till vattenbrynet var de här:



Asså!?!

Till mitt försvar vill jag dock hänvisa till denna kommentar:

Ella  ([email protected]) om Fototips!:
Dom där tycks VILJA visa upp sig! XD
För mig är det såhär: Flugor brukar vänta baken åt mig när jag ska fota. Eller så ser jag en fluga, smyger mig fram för att fota och PRECIS när jag ska trycka av är dom borta! ELLER såhär: Dom påbörjar sin kärleksakt mitt framför näsan på mig. Eller framför linsen på mig ;-) Det har hänt två gånger nu! XD
IP: 130.239.112.145

........................................................

Just det! Det är INTE JAG som är PERVERS - det är KRYPEN!!!

Så det så!!! ;-D

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Kristina Andersson

Du är då för rar! FÖRSÖKTE leta upp "firren" till mig. =)

När man har försökt och gjort vad man kan får man vara nöjd med sin insats!!! (Även om man inte fann det som söktes menar jag...)

2008-07-25 @ 19:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback