Apropå getingar...



Diskuterade denna "ohyra" med Ella häromdagen, och var glad över att jag inte hade några sådana i trädgården - än...

Nu har jag... Blä!!!

Och getingarna (så väl de vanliga som bålgetingarna) går direkt in på andra plats på hat-listan, (som dock toppas av fästingar...)!

((På delad tredje plats: mygg och knott...)).

Alla andra kryp tycker jag (jämförelsevis!) JÄTTEMYCKET om!!! :-)

/AnnaKK

PS! Inte en chans, förresten, att en geting får äran att vara Dagens Ända! ;-D DS!




Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

*S*

Och jag som tycker getingar är så vackra!! I motsats till spindlar (som inkluderar fästingar)!



Mygg och knott gillar jag inte heller. Fast erkänn; det hade varit häftigt med en macrobild på ett knott?? :-D

2008-07-25 @ 09:48:14
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Jo, visst är de vackra, för all del! :-)



Problemet är att de hellre verkar vilja stå bakom kameran än framför!? Eller vara i håret på fotografen - eller rent av innan för kläderna!?!



Och DÄR nånstans går defintivt gränsen för mitt tålamod... Aldrig att jag tänker invänta en getings bästa sida, och avporträttera den som något den verkligen inte är! ;-D





2008-07-25 @ 10:06:45
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Ansi

Svar: Haha, det är kul! Säkerligen rätt kul att kolla på också. :D Persiennerna är faktiskt uppe så om nån granne kikar in blir han nog lite förvånad. Fast då måste de nästan luta sig långt in över häcken för att se in i vardagsrummet, men man vet ju aldrig. De kanske undrar vad det är för oväsen. ;)



Getingar är fina, fast rätt otrevliga när de ska komma och hälsa på mitt i maten alltid..

2008-07-25 @ 10:11:06
URL: http://ansibloggar.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ja, just det! Ännu en anledning att INTE gilla getingar - de ska inte bara ta ens kamera utan ens fika också! OCH grillmåltiden... OCH glassen... OCH vinet... Hur är det med öl, förresten? Gillar dom det också?? Men det är möjligt att man får ha kaffet ifred - om man inte tar socker...? Eller???

2008-07-25 @ 11:13:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Kristina Andersson

Blinningar har blivit kanditater till "Sommarens hatlista" här hos oss. =(



2008-07-25 @ 20:01:47
Postat av: Dysnomia's

Åh, blinneknaggar.. Hatar DE gillar jag inte! På säkert!!!

2008-07-25 @ 20:59:40
URL: http://dysnomias.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback