Tisdag...

Var ju på fotbollsmatch igårkväll, och det var halv storm och regnet vräkte ner - eller rättare sagt så regnade det på tvären, från söder mot norr!? Och det gick närmast vågor på asfalten kring planen... För att inte tala om klafset kring spelarnas fötter, eftersom vattnet inte hann rinna undan från planen i samma takt som det föll ner på den!

Världens grisväder, med andra ord, och en hel del grisfotboll också...

Men dotterns lag vann iallafall matchen med 4-3! Så då var det ändå värt att stå där och frysa. Blöt blev jag faktiskt inte, för jag tog skydd vid kiosken - med den i ryggen hade jag bra lä, och paraplyet gick därmed att ha uppfällt så jag kunde freda mej från regnet också. :-)

Däremot är det säkert blött i passagerarsätet i bilen!? Tränaren var ju fullständigt dränkt efter matchen, frös som en hund, och skulle GÅ hem... Maken förbarmade sej över honom och skjutsade hem honom... Snacka om våt fläck i sätet sedan, alltså! Men det torkar väl nån gång igen!? Ähum...



Allt väder är bättre än det som var igårkväll!!! :-) Så idag hoppas jag att det ska bli lite fotograferat igen.

Det är ju förresten dags för ett nytt Tisdagstema idag! Vågar man sätta en slant på att det är "kärlek" den här gången, eftersom det har varit "tro" respektive "hopp" de två senaste omgångerna!? ;-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

Jag hade också gett tränaren skjuts!

En hjälte som står ute i alla väder och dessutom en vinst att fira.

Grattis till segern.

En äkta fotbollsmorsa "bangar" minsann inte för "lite" storm och regn. Host

2008-08-06 @ 11:52:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback