Hej!!!

Eländiga skola och sabla skit att bo långt ute i skogen!?! Ähum... <:-)

Anas det en viss frustration...? Ja, det är väl ungefär som vanligt i samband med att sommarlovet tar slut och ungarna börjar skolan igen... Även jag har problem med den omställningen!!!

Dotterns skolbuss funkar förresten helt oklanderligt. Nära till hållplatsen och bra tider. Men när det gäller sonens skolbuss är det precis tvärtom... Långt till hållplatsen (så jag funkar vanligen som taxi däremellan) samt urusla tider... :-(~

Jag vill ju gärna ha fria tider för min egen del, och kunna styra min dag och mina sysslor lite som jag vill - men nu får jag snällt inrätta mej efter sonens busstidtabell... (Stackars, stackars mej!? ;-D).

Sen vill jag dessutom väldigt gärna hinna med en stund vid datorn om morgnarna, innan jag far iväg till den där busshållplatsen och jobbet. Men det har inte funkat de senaste dagarna - i och för sej beroende på att jag inte har stigit upp tillräckligt tidigt för att hinna med det också. Men vaddå!? Kvart över sex är ju redan det alldeles för tidigt att behöva stiga upp!!!


(Och nu vet jag precis vad Malin B kommer att säga, så jag säger bara: TYST på dej!!! ;-DDD).

Nåväl... När jag då äntligen kom hem idag, efter skjutsande och jobbande och handlande och allt vad det var - tror bestämt att jag hamnade en stund vid en sjöstrand också, där det fanns en massa befjädrade varelser!? ;-D 

Hur som helst... När jag då äntligen kom hem, och kunde sätta på datorn och logga in här på bloggen... Då visade det sej att jag hade fått en award av Paula. Där gjorde du allt min förmiddag - TUSEN VARMA HJÄRTLIGA TACK!!! :-)



Denna award har jag nu möjlighet att ge vidare till sju favvisbloggar... :-)

(Fundra, fundera... Får nog be om att få återkomma med den saken...!?)...

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Ansi

Bussar är jobbiga helt och hållet! ;)



Jag gillar också ljuskronan för 399:- bäst och när jag skickade länken till sambon skrev han "köp!", plus att han skrev att vi skulle köpa de andra sakerna jag hade pekat ut i IKEA-katalogen igår också. :D Så blir nog en tur till IKEA snart. :)



Karuseller är ju en skräckblandad förtjusning, så lite extra höjdrädsla kanske bara kryddar upplevelsen lite. :)

2008-08-21 @ 12:19:39
URL: http://ansiskrypin.se
Postat av: anki

Grattis till awarden, den är du värd med en sån bra och rolig blogg som du har. :-)



isch, inte kul med långt till busshållplats, vi bor också i skogen men vi har bara 700 meter ner till busshållplatsen och funkar det så ska dottern försöka åka buss till veckan när skolbussarna kommer igång.



Här verkar vädret vara ungefär lika som du beskrev i inlägget efter det här, roliga bilder förresten,,stackars gräsänder när det är jakt tider. Har aldrig ätit gräsand,, kalkon och höna och kyckling har jag ätit..

kunde inte äta mina egna höns eller tuppar,, svärmor och svärfar fick avliva och äta dom bäst dom ville,,bjud inte mej sa jag :-)



ha en skön dag.......



2008-08-21 @ 15:08:40
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: Dysnomia's

Ok, vi lägger avsaknad av busshållplatsen runt knuten till listan på saker som är NEGATIVA med att bo på landsbygden. Men fortfarande leder det positiva och det STORT. :-D



Men jag håller med; det ÄR förbaskat bökigt när man måste valla runt ungar och inte kan ta sin tid som man vill. Och det är HEMSKT att börja dagen utan datorn och kaffet i lugn och ro. Vi har blivit bortskämda i sommar, så är det..

2008-08-21 @ 19:56:29
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Malin B

Jag ska vara tyst! =) "Låt maten tysta munnnen" du vet, brukar äta frukost vid 6:15 ungefär, måste ju ha tänderna borstade och vara klar på toan några minuter före halv sju då dottern vaknar.

Vi har ett "tyst, dolt, rullande schema" för att få morgonen att fungera smärtfritt. =)

Hon har några minuter på sig, sedan är det sonens tur.

2008-08-22 @ 09:04:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback