Dagens sjörapport!!!


Först fattade jag ingenting...!? Alla änderna tycktes fly upp ur vattnet, och sedan drog de sej bara längre och längre upp på land...

Sen föll poletten ner! Jakttiden på änder har ju inletts idag!!! :-/



Jag kände att det inte riktigt var läge att berätta för dem att jag råkar vara gift med en jägare...

Men till er bloggläsare kan jag iallafall säga att jag inte tycker att gräsand är särskilt gott - eller åtminstone inte alla de där blyhaglen som man får räkna med att man också får mellan tänderna i samband med en sådan måltid... Hu!

Och nu mera ska  ju änderna dessutom helst vara skjuta med stålhagel - till alla tandläkares stora förtjusning...!

Jag kommer aldrig mer i hela mitt liv att äta gräsand, det svär jag på!!! :-)

Håller sej nu bara "mina" änder kvar i närheten av badplatsen och campingen, så är det nog ingen större risk att de blir någon annan stackars jägarhustrus middagsbekymmer framöver...?

Hoppas jag innerligt!!!

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Malin B

...och jag fick för mig att de surade för att det var surströmmingspremiär och de inte fick smaka. ;)

2008-08-22 @ 09:01:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback