Ännu en regnig dag att vänta...

Det skvalar friskt utanför fönstret just nu - lite för friskt för kameran, om man nu ska mäta regnintensitet i vad jag tror är mängden väta min kamera tål!? <:-)

Vill att det ska vara så här istället!!!


Och att man kan dricka "livselexiret" utomhus i solsken...



Den här bilden påminner mej förresten också om allt höstgöra i trädgården. Krukade småplantor som måste komma i jorden alternativt få bättre skydd inför vintern, förvuxna perenner som behöver ansas och/eller delas, växter som behöver bindas upp eller på annat vis få stöd, ogräs som måste bort... Och denna höst SKA jag köpa (och plantera!) nya tulpanlökar!!!

Men höstgörat får defintivt bero till en dag när det INTE regnar...

Förmiddagens planer är att jobba och handla - samt hämta sonen på skolan, eftersom han slutar redan klockan 12 idag och det tydligen inte går någon buss hem vid den tiden. :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

Mysig bild, jo det blir lite att göra när höstrusket kommer, vi har nog fått vädret ni hade igår fast det spöregnar inte,än. :-)

Blir ju kaffesugen nu fast jag nyss druckit en mugg morgon kaffe, här måste vi har mer kaffe känner jag så kanske hjärncellerna vaknar.

ha en skön dag ändå fast ni har rusk väder

2008-08-27 @ 09:26:44
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: paula

Blommorna lär ju inte springa iväg. Så sant behöver tas om hand om här hemma oxå. Men eftersom det regnar så nöjer jag mig med att dricka kaffe och fixa inne idag..



Vi valde att köpa häst nu för ponny får man bara tävla tills man är 18år och Fia blir ju 16 iår. Så vi kände att tiden inte räckte för ponny. Hon är helt överlycklig och längtar hem. Hon får ju rida sin häst till helgen.



Ha en bra dag trots regn.

2008-08-27 @ 09:58:25
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Evelyn, i hemmet

Hey, vilken snygg mugg! :O

2008-08-27 @ 18:31:15
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Malin B

Mycket skoltaxi för dig nu...

2008-08-28 @ 15:11:40
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback